مدیرعامل توانیر عنوان‌کرد:

ناترازی برق شهریورماه، معادل مصرف ۳ کشور همسایه شمالی

تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق با اشاره به اینکه ناترازی برق در شهریورماه جاری به ۱۹ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید، گفت ناترازی موجود بسیار زیاد و به‌اندازه مصرف برق ۲ تا سه کشور همسایه شمالی ایران است.

کد مطلب: ۱۴۹۹۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
ناترازی برق شهریورماه، معادل مصرف ۳ کشور همسایه شمالی

به گزارش وزارت نیرو، «مصطفی رجبی مشهدی» با اشاره به نشست اخیر وزیر نیرو با رئیس صندوق توسعه ملی افزود: برای پاسخگویی به رشد بی‌رویه مصرف برق باید سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی و ارتقای تولید نیروگاه‌های موجود سرعت گیرد.

وی با بیان اینکه وزیر نیرو به دنبال ایجاد جذابیت‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق است، تاکید کرد: باید خود را برای پاسخگویی به مصرف برق تجهیز کنیم و در این‌ خصوص سرمایه‌گذاری در بخش نیروگاهی و ارتقای تولید نیروگاه‌های موجود نیز باید سرعت پذیرد.

رجبی مشهدی با تاکید بر اینکه برخی از نیروگاه‌های کشور بالاتر از میانگین عمر خود در حال فعالیت هستند و بازده مناسبی ندارند، اظهار داشت: با همکاری صندوق توسعه ملی و برنامه وزیر نیرو برای ایجاد جذابیت‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید برق، امیدواریم همکاری خوبی در این‌ زمینه شکل‌ گرفته و ناترازی کاهش یابد.

یازدهم شهریورماه «عباس علی‌آبادی» وزیر نیرو و «مهدی غضنفری» رئیس صندوق توسعه ملی در نشستی مشترک، به بررسی موضوع ناترازی برق و چالش‌های پیش روی سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه تامین نیروگاه‌ها پرداختند.

در این نشست، علاوه بر بررسی موانع موجود، پیشنهاداتی برای تسهیل فرایند سرمایه‌گذاری در حوزه انرژی مطرح شد. یکی از نتایج مهم این جلسه، تصمیم به تشکیل کارگروه ویژه‌ای برای تأمین مالی نیروگاه‌ها بود که با حضور نمایندگان صندوق توسعه ملی، وزارت نیرو و وزارت اقتصاد به‌منظور هماهنگی و همکاری در تأمین مالی پروژه‌های نیروگاهی تشکیل خواهد شد. این کارگروه موظف است راهکارهای عملیاتی برای رفع موانع موجود در مسیر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تسریع در تامین مالی نیروگاه‌های جدید را بررسی و اجرایی کند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار