گزارش پانا از تاثیرات آموزش سواد مالی از مسیر بازی:

افزایش هوش مالی از راه بازی از رویکردهای تاثیرگذار و کارآمد آموزشی است

تهران (پانا) - آموزش هوش مالی از راه بازی یکی از رویکردهای تاثیرگذار و کارآمد آموزشی است که باعث می‌شود بچه‌ها از سنین کودکی با سازوکارهای مالی آشنا شوند. این بازی‌ها می‌توانند برای سنین کودکی تا نوجوانی مورد استفاده قرار بگیرند. یک کارشناس امور بانکی اظهار کرد نگاهی به تجارب جهانی نشان می‌دهد که آموزش سواد مالی از سنین پائین و حتی از 5 سالگی آغاز می‌شود و این مفاهیم البته باید به صورت ساده و قابل فهم و حتی در قالب بازی باشد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۶۶۴
لینک کوتاه کپی شد
افزایش هوش مالی از راه بازی از رویکردهای تاثیرگذار و کارآمد آموزشی است

بازی‌ها یک فرصت مناسب برای آموختن مهارت‌های مالی به شمار می‌روند و می‌توانند در قالب یک تله و لنگر عمل کرده و در کنار یک دوره آموزشی به بهبود روند یادگیری کمک کنند.

یک بازی می‌تواند در یادگیری مطالب و خصوصا فراهم کردن زمینه مناسب برای کاربرد محتوای آموزشی نقش قابل توجهی داشته باشد به این معنا که دانش‌آموزان حین بازی بتوانند محتوای مربوط به هوش مالی را به صورت عملی و هیجان‌انگیز تجربه کنند. طبیعی است تجربه فرآیندهای آموزشی باعث تحکیم یادگیری و جای‌گیر شدن محتوای آموزشی در ذهن آنها خواهد شد به طوری که این آموزش‌های سرگرم‌کننده در بزرگسالی نقش قابل توجهی در سازوکارهای مالی و اقتصادی آنها داشته باشد.

کارشناسان تاکید دارند اگر به دنبال آموزش سواد مالی به دانش‌آموزان هستید به بازی‌ها اعتماد کرده و سعی کنید در قالب بازی‌های هیجان‌انگیز شاد و سرگرم‌کننده فرآیند آموزشی بچه‌ها را شکل دهید. بازی‌های زیر ابزارهای موفقی هستند که می‌توانند در فرایندهای آموزشی امور مالی و اقتصادی تاثیرگذار باشند.

یک کارشناس امور بانکی خاطرنشان کرد: نگاهی به تجارب جهانی نشان می‌دهد که آموزش سواد مالی از سنین پائین و حتی از 5 سالگی آغاز می‌شود و این مفاهیم البته باید به صورت ساده و قابل فهم باشد.

محمد سخایی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:‌ «آموزش سواد مالی به دانش‌آموزان موجب می‌شود تا با جامعه فرهیخته‌تری در آینده روبه‌رو باشیم که تصمیم‌های بهتر مالی در آن اتخاذ می‌شود. اکنون شاهد هستیم که با ایجاد موج‌های ناگهانی سرمایه‌ها به صورت فله‌ای از بازاری به بازار دیگر منتقل می‌شود که در موارد بسیاری زیان سرمایه‌گذاران غیرحرفه‌ای را به دنبال دارد.»

وی افزود: «اگر مفاهیم مالی به دانش‌آموزان آموزش داده شود ورود به این بازارها در بزرگسالی برای آنها کاری ساده‌تر خواهد بود. این آموزش‌ها می‌تواند در قالب بازی و سرگرمی نیز باشد به طور مثال معاملات یا تهاتر کالا را به اشکال بازی به دانش‌آموزان ارایه داد که تاثیرماندگارتری در ذهن آنها خواهد داشت.»

کارشناس امور بانکی خاطرنشان کرد:‌ «سواد مالی موجب می‌شود با شناخت مفهوم عرضه و تقاضا به هیجان‌های کاذب در بازارها و فزونی تقاضا بر عرضه توجه نشود و با دید بازتری پس‌انداز و سرمایه‌گذاری صورت گیرد.»

وی گفت: «اکنون خریداران غیرحرفه‌ای در بازار سهام به توصیه‌های دیگران برای خرید و فروش سهم توجه می‌کنند که در موارد بسیاری اصولی نیست و سودآوری لازم را برای آنها به همراه ندارد درحالی که اگر خرید و فروش سهام مطابق با تحلیل‌ها و نمودارها و شرایط آن سهم باشد انتظارات نیز به درستی پاسخ داده خواهد شد.»

سخایی بیان کرد: «اکنون با هدف کلاهبرداری برخی سیگنال‌هایی در بازار ایجاد می‌کنند که موجب فریب برخی از خریداران می‌شود و بخشی از زیان سهامداران در بازار سهام به کمبود سواد مالی مرتبط است.»

کارشناس امور بانکی خاطرنشان کرد: «نگاهی به تجارب جهانی نیز نشان می‌دهد که آموزش سواد مالی از سنین پائین و حتی از 5 سالگی آغاز می‌شود و این مفاهیم البته باید به صورت ساده و قابل فهم یا در قالب بازی آموزش داده شود تا ماندگاری و اثرگذاری بیشتری در ذهن دانش‌آموزان داشته باشد.»

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار