سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

۳۴۶ شرکت تعاونی روستایی زنان در کشور فعال است

تهران (پانا) - سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از فعالیت ۳۴۶ شرکت تعاونی روستایی زنان در کشور خبر داد و گفت این شرکت ها بیش از ۶۰ هزار نفر عضو زنان دارند.

کد مطلب: ۱۴۹۸۵۸۸
لینک کوتاه کپی شد
۳۴۶ شرکت تعاونی روستایی زنان در کشور فعال است

«منوچهر توسلی» درباره نقش آفرینی تعاونی های روستایی زنان در نظام اقتصادی بخش روستایی و کشاورزی، افزود: اعضای این شرکت ها با توجه به محدودیت تعیین شده در اساسنامه در زمینه‌ های مختلف اقتصادی از جمله تولید و پرورش انواع محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی، صنایع دستی، خرید و فروش و توزیع نهاده ها، ارائه خدمات اجتماعی و فرهنگی در زمینه فروشگاه مصرف، کارگزاری بیمه روستایی و عشایری، آموزشگاه، مهدکودک و آژانس بانوان و غیره مشغول به کار هستند.

سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اظهار داشت: همچنین چهار اتحادیه تعاونی‌های روستایی زنان در استان‌های خراسان جنوبی، سمنان، فارس و کرمانشاه تشکیل شده است که با هدف خدمت رسانی به جامعه فعالیت دارند.

وی با تاکید بر جایگاه شبکه گسترده تعاونی‌ های روستایی زنان به‌ عنوان بزرگترین تشکل فراگیر زنان روستایی در سطح کشور، از این تعاونی ها به‌ عنوان یکی از ساختارهای مطلوب برای توسعه مشارکت زنان روستایی در نظام اقتصادی خانوار روستایی و بهبود شرایط اشتغال زنان روستایی در راستای تحکیم خانواده و حمایت از بانوان در مناطق روستایی یاد کرد.

توسلی تصریح‌کرد: این سازمان به عنوان متولی حاکمیتی این بخش با سیاستگذاری، ایجاد هماهنگی و جهت‌دهی به فعالیت تعاونی های روستایی زنان و هدایت فعالیت‌ آنها به سمت عرصه‌ های مساعد اشتغال، تشویق اندیشه تعاونی اهداف کلی را در ارتباط با این شرکت‌ها دنبال می‌کند.

وی ارتقای دانش و مهارت اعضای تعاونی‌ های زنان در اجرای پروژه‌های پیشنهادی آنان، بهبود وضعیت زندگی زنان روستایی و خانواده های آنان، کشف و سازماندهی ایده‌های خلاق و کارآفرین، شبکه‌ سازی و انسجام سیستمی فعالیت‌ های کشاورزی و مشاغل خانگی و صنایع دستی و بازاریابی و بازاررسانی تولیدات و خدمات جمعی زنان روستایی را از جمله اهداف کلی این سازمان برشمرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار