وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

«وفاق ملی» یعنی فرزندان انقلاب برای تحقق اهداف انقلاب کنار یکدیگر جمع شوند

تهران (پانا) - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت در دولت چهاردهم، وفاق معنی متفاوتی دارد و یک وفاق تاریخی است که همه فرزندان انقلاب در حال جمع شدن هستند تا دوباره اهداف انقلاب را محقق کنند.

کد مطلب: ۱۴۹۸۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
«وفاق ملی» یعنی فرزندان انقلاب برای تحقق اهداف انقلاب کنار یکدیگر جمع شوند

«احمد میدری» امروز (۱۰ شهریور) در مراسم معارفه خود به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که با حضور «محمدرضا عارف» معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در این فرصت کوتاه می‌‍خواهم درک خود از میثاقی که میان من، مردم و دولت است را تشریح کنم. دولت آقای پزشکیان چند ویژگی دارد که آن را از سایر دولت‌ها متمایز می‌کند؛ نخست اینکه دولت یک گفتمان سیاسی متفاوت را مطرح می‌کند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به گفته امام خمینی (ره) انفجار بود. این انقلاب هر از چندگاهی یکی از فرزندان خود را انتخاب و ارزش‌های تازه‌ای که در بطن انقلاب وجود دارد را برجسته می‌کند.

وی افزود: دولت چهاردهم قصد دارد تمام این ابعاد را برجسته کند و هیچکدام را به فراموشی نسپارد. اعتقاد ما این است که یا می‌توانیم رشد فراگیر داشته باشیم و همه را در بر بگیریم یا شکست می‌خوریم. نمی‌توانیم مسائلی مانند محیط‌زیست و برابری را فراموش کرده و صرفا روی رشد اقتصادی تاکید کنیم و موفق باشیم. هر چند کار خیلی سخت‌تر است، اما واقعیت این است که این مسئله پیچیده است و باید تمام وجوه را نگاه کنیم.

میدری گفت: تاکید کرد: در این دولت، وفاق معنی متفاوتی دارد، یک وفاق تاریخی که همه فرزندان انقلاب در حال جمع شدن هستند تا دوباره اهداف انقلاب را محقق کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: انقلاب مانند کودکی است که در حال یادگیری است، استمرار و ایستادگی آن است که یادگیری را ممکن می‌کند. مسلما در طول سال‌ها خطا زیاد کردیم، اما در مسیر آرمان‌ها اشتباه نرفتیم. در گام دوم انقلاب و با روی کار آمدم آقای پزشکیان می‌توانیم همه آرمان‌ها را در کنار یکدیگر پیش ببریم.

اقتصاد بدون اخلاق نمی‌تواند رشد کند

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه اخلاق در جامعه نهادینه شود باید بتوانیم نهادها را تغییر دهیم و تغییر نهادها بدون وجود اخلاق، امکان‌پذیر نیست. انسان‌های جامعه باید ۲ ویژگی داشته باشند تا سرنوشت خود را تغییر دهند، یکی این است که منافع کوتاه‌مدت خود را با منافع بلندمدت و دوم اینکه منافع جمعی را با منافع فردی پیوند بدهند. اقتصاد بدون اخلاق نمی‌تواند رشد کند.

میدری تصریح کرد: در اقتصاد بحثی داریم به‌عنوان سرمایه اخلاقی، احیای این سرمایه اخلاقی هرچند همیشه در انقلاب و از سوی رهبری و بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بیان شده، اما تأکید توسط رئیس‌جمهور یک امر تازه است، البته تمام رؤسای جمهور اخلاقی بودند. این تأکید یک ویژگی شخصیتی پزشکیان و افرادی است که قرار است پشت وی اقداماتی را انجام دهند. من و تمام کارکنان دولت باید چنین چیزی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در شعار دکتر پزشکیان ۲ نکته وجود دارد که به وزارت کار خیلی مربوط است. نخست وفاق ملی که منازعه یا بر اثر منافع است یا تفاوت‌های فرهنگی، اما اینکه چگونه می‌توان منافع مختلف اقتصادی را همگرا کرد، وظیفه وزارت تعاون در تمام دنیا است. شعار سه جانبه‌گرایی انقدر عمیق است که باید در تمام وزارتخانه‌ها و هر جایی که دولت حضور دارد دنبال شود.

وی تاکید کرد: نکته بعدی این است که پرچم عدالت در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به اهتزاز دربیاید. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سه ترکیب است که در آن «تعاون» می‌خواهد بگوید چطور می‌توان انواع همکاری را در جامعه تعمیم دهد. در بخش «کار» تاکید اصلی بر سه جانبه‌گرایی است تا مطالبات کارگران را به دولت انتقال دهد. «رفاه» نیز در همان مسیری است که باید کارآمد بود و با فساد مبارزه کرد.

وزیر کار ادامه داد: در وزارت کار این وظیفه سنگینی را داریم که طبقه‌ای که دیده نمی‌شود را مرتبا در سیاست‌ها نشان دهیم. وزارت رفاه مانند سازمان برنامه و بودجه باید در هر مسئله‌ای نظر دهد چرا که هر پدیده‌ای یک بخش توضیحی دارد. باید در هر بخشی دید که طبقه محروم کجا هستند.

میدری بیان کرد: زمانی که معاون رفاه وزارت کار بودم، متوجه شدم در ادبیات بخش سلامت اصطلاحی وجود دارد به معنای سیاست‌گذار در بخش سلامت؛ یعنی نماینده خدا روی زمین. در قرآن به مسئولین می‌گوید ولی‌امر و اولیا؛ یعنی این مسئولیت آن‌قدر بزرگ است که گویا هر مسئول، نماینده خدا روی زمین است. چیزی که جامعه را می‌تواند دگرگون کند اخلاق توده‌ها است. بسیاری اوقات مشکلی که در جامعه به وجود می‌آید، این است که کارگزاران، کار خود را درست انجام نمی‌دهند و بر اصول خود پایدار نیستند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار