پیش‌بینی ۳.۲ میلیون تردد به مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر

تهران (پانا)- معاون سازمان راهداری گفت: با افزایش سفر‌ها به سمت مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر، پیش‌بینی می‌شود میانگین تردد بین استانی به روزانه حدود ۳.۲ میلیون برسد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی ۳.۲ میلیون تردد به مشهد مقدس در ایام پایانی ماه صفر

محمد تیموری، معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به پیش‌بینی افزایش سفر‌ها به مشهد مقدس در روز‌های پایانی ماه صفر اظهار کرد: با توجه به همزمانی تعطیلات پایان ماه صفر با سفر‌های اواخر فصل تابستان، پیش‌بینی‌ها حکایت از افزایش ۸ درصدی تردد بین استانی نسبت به سال گذشته دارد.

وی بیان کرد: روز‌های چهارشنبه تا جمعه (۱۴ تا ۱۶ شهریور) روز‌های اوج سفر بازگشت زائران از مشهد با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی بوده و در روز‌های اوج بازگشت مسافران، روزانه بین ۴ تا ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ناوگان حمل‌ونقل برای جابجایی زائران مورد نیاز است.

وی با اشاره به سهم ۴۵ درصدی ناوگان اتوبوسی برای خدمت‌رسانی به زائران، ادامه داد: سهم ناوگان مینی‌بوس و سواری ۴۶ درصد، ناوگان بین‌المللی ۸ درصد و ناوگان دربستی یک درصد پیش‌بینی شده است.

معاون سازمان راهداری بیان کرد: حدود ۷۶ درصد زائرانی که با استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به مشهد مقدس سفر می‌کنند از استان‌های خراسان جنوبی، تهران، خراسان شمالی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، مازندران، کرمان، یزد، فارس و گلستان اعزام خواهند شد.

تیموری پیش‌بینی کرد: بیشینه تردد بین استانی وسایل نقلیه در روز ۱۶ شهریور و با تردد ۳.۲ میلیون خودرو و کمینه تردد نیز برای روز ۱۲ شهریور (دوشنبه هفته آینده) با تردد ۲.۸ میلیون وسیله نقلیه خواهد بود.

تیموری، میانگین روزانه تردد بین استانی وسایل نقلیه در انتهای شهریور ماه را ۲ میلیون و ۹۴۰ تردد برآورد و تصریح کرد: بیشترین حجم ورود وسایل نقلیه به استان خراسان رضوی در فاصله روز‌های ۱۰ تا ۱۳ شهریور و عمدتأ از استان‌های تهران، البرز، خراسان شمالی، مازندران، خراسان جنوبی، کرمان و اصفهان صورت می‌گیرد.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار