هشدار درباره ضرورت کاهش مصرف برق

تهران (پانا) - سخنگوی صنعت برق از مردم درخواست کرد نسبت به خاموشی کولرها یا کاهش زمان استفاده از وسایل سرامایشی در مناطقی که دما کاهش یافته اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۴۹۷۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
هشدار درباره ضرورت کاهش مصرف برق

به گزارش شرکت توانیر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر اعلام کرد: وزارت نیرو برنامه جامعی برای کاهش ناترازی دارد که تولید برق تجدیدپذیرها و بهینه سازی مصرف در اولویت این برنامه خواهد بود.

رجبی مشهدی با اشاره به شرایط بحرانی و خاص تابستان جاری گفت: روز گذشته در هفتمین روز شهریور میزان تقاضای مصرف برق به ۷۶ هزارو ۸۴۲ مگاوات رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که عدد ۶۷ هزارو ۲۳۳ مگاوات ثبت شده بود نشان از افزایش ۹۶۰۰ مگاواتی مصرف دارد و عدد بسیار بزرگی است.

مدیرعامل شرکت توانیر با تاکید بر عدم تناسب میزان تولید و افزایش بی رویه مصرف افزود: با این شرایط تامین برق پایدار به سختی انجام می‌شود که در این شرایط با کاهش دما اگر کولرها خاموش و یا زمان استفاده از آن کاهش یابد فشار روی شبکه برق کشور کاهش می‌یابد.

رجبی مشهدی تصریح کرد: وزارت نیرو برنامه های جامعی برای رفع ناترازی دارد که نیاز به زمان خواهد داشت.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در این شرایط ضروری است همه مشترکین به ویژه مشترکان بیش از الگومصرفشان را اصلاح کنند و برنامه استفاده از ذخیره سازها را در اولویت قرار دهند که در غیر این صورت با قطع برق مواجه خواهند شد.

وی افزود: به منظور پیشگیری از بروز خاموشی گسترده لازم است کلیه مشترکان به ویژه پر مصرف‌ها در کاهش مصرف و تولید برق تجدیدپذیر نیز مشارکت نمایند.

سخنگوی صنعت برق گفت: حل مشکل ناترازی در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و نیازمند زمان و مشارکت کلیه مشترکین است.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار