کشف ۷۴ دستگاه غیرمجاز رمزارز در فارس

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس اعلام کرد از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۷۴ دستگاه غیرمجاز و ۹ مرکز استخراج رمز ارز دراین استان شناسایی شده است.

کد مطلب: ۱۴۹۵۹۱۶
لینک کوتاه کپی شد
کشف ۷۴ دستگاه غیرمجاز رمزارز در فارس

حمیدرضا کریمی‌فرد چهارشنبه در این باره افزود: یکی از مسائلی که موجب بروز مشکلاتی در فرآیند تأمین برق پایدار مشترکان به ویژه در فصل تابستان می‌شود، ورود مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز به شبکه توزیع نیروی برق است که به‌ منظور مقابله با این موضوع شرکت توزیع نیروی برق فارس اقدامات قابل‌ توجهی را انجام داده و با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند.

او یکی از راهکارهای اصلی مقابله با این موضوع را همراهی مردم در شناسایی جایگاه های غیرمجاز استخراج رمز ارز دانست و گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند از طریق شماره ۱۱۳ ستاد خبری وزارت اطلاعات، شماره ۱۱۴ ستاد خبری اطلاعات سپاه، سامانه «سمات» شرکت توانیر به آدرس www.tavanir.org.ir/samaat و ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی فراجا، ثبت گزارش در شماره فضای مجازی ۰۹۹۱۶۶۷۲۴۸۳ دفتر حراست و امور محرمانه شرکت توزیع نیروی برق و استفاده از اپلیکیشن «برق من»، استخراج کنندگان غیر قانونی رمز ارزها را معرفی کنند و از پاداش، مطابق با دستورالعمل وزارت نیرو بهره‌مند شوند.

کریمی‌فرد افزود: مرحله نخست پاداش‌ها به گزارش دهندگان شامل اعطای یک میلیون تومان به ازای معرفی هر دستگاه ماینر غیرمجاز است که تا سقف ٢٥ میلیون تومان بابت معرفی مراکز غیرمجاز خصوصی و ٥٠ میلیون تومان برای معرفی ماینرهای غیرمجاز در مراکز دولتی و غیردولتی که از بودجه عمومی استفاده می‌کنند، در نظر گرفته شده و طی ١٥ روز کاری به عامل شناسایی کننده پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس محاسبه بخش دوم پاداش‌ها را متناسب با مدت و میزان استفاده غیرمجاز از انرژی برق در مراکز غیر مجاز رمز ارز عنوان کرد که بیش از یک سوم این بخش از پاداش‌ها طی مدت ٤٠ روز به عامل شناسایی کننده و بقیه به مجریان و ضابطان قضائی ذی‌ربط پرداخت می‌شود.

۲۶ پروژه برق‌رسانی فارس آماده بهره‌برداری

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس گفت: به منظور تأمین برق مطمئن و پایدار، تعداد ۲۶ پروژه برق‌رسانی با اعتبار یک هزار و۶۸۱میلیارد ریال در هفته دولت در نقاط مختلف استان بهره‌برداری می‌شود

طرح‌های آماده افتتاح برای ایام هفته دولت امسال، شامل پروژه‌های توسعه فیدر و روشنایی معابر در نقاط شهری و روستایی فارس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار