مدیرکل دفتر نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

تعیین مهلت یک ماهه صدور صورتحساب الکترونیک برای عمده‌فروشان میوه

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی از تعیین مهلت یک ماهه صدور صورتحساب الکترونیک برای عمده‌فروشان میوه خبر داد.

کد مطلب: ۱۴۹۳۴۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تعیین مهلت یک ماهه صدور صورتحساب الکترونیک برای عمده‌فروشان میوه

مسعود امراللهی درباره وضعیت نابسامان بازار میوه و گران‌فروشی برخی، افزود: کارگروه ساماندهی میوه و تره‌بار برای شفافیت قیمت انواع میوه و تره بار در میوه فروشی‌ های سطح شهر در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل شد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی اظهارداشت: براساس تصمیم اخیر این کارگروه، عمده فروشان میوه برای صدور فاکتور الکترونیک یک ماه فرصت دارند.

وی تصریح کرد: پس از پایان فرصت یک ماهه صدور فاکتور دستی و بدون مشخصات و مهر قابل قبول نیست و تخلف محسوب می شود.

امرالهی گفت: مسئول اجرای صدور فاکتور الکترونیک توسط عمده‌فروشان در سطح کشور، اتحادیه مربوطه است.

وی افزود: اجرای این طرح نیاز به زیرساخت خاصی ندارد و عمده فروشان می توانند از نرم افزارهای فعلی، رایانه شخصی و دستگاه های کارتخوان دستی با رعایت شرایطی به پایانه های فروشگاهی تبدیل شوند و صورتحساب را از آن طریق صادر کنند و نیاز به هزینه یا دستگاه خاصی ندارد.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه زیرساخت طرح در دولت آماده شده اظهارداشت: فروشندگان یک ماه فرصت دارند که مقدمات و تسهیلات برای صدور فاکتورهای الکترونیکی را اجرا کنند در غیراین صورت ۱۰ درصد از فروش هر فاکتور، علاوه بر جریمه نقدی و محرومیت از معافیت مالیاتی در انتظار متخلفان خواهد بود.

 

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار