وزیر نیرو:

حدود ۱۰۰ هزار نیروی همکار در صنعت برق مشغول تامین برق مشترکان بخش‌های مختلف هستند

تهران (پانا)- وزیر نیرو گفت: در حال حاضر چیزی حدود ۱۰۰ هزار نیروی همکار در صنعت برق مشغول خدمت‌رسانی و تامین برق مشترکان بخش‌های مختلف هستند.

کد مطلب: ۱۴۹۳۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد
حدود ۱۰۰ هزار نیروی همکار در صنعت برق مشغول تامین برق مشترکان بخش‌های مختلف هستند

علی اکبر محرابیان با اشاره به افزایش بی‌سابقه دمای هوا در کشور و به دنبال آن ثبت رکوردهای بالای مصرف برق گفت: وقتی فشار زیادی به شبکه سراسری برق به لحاظ افزایش تقاضای مصرف وارد می‌شود، خطوط و پست‌ها اشباع می شوند و در چنین شرایطی احتمال بروز حادثه و ایجاد مشکل در فرایند برق رسانی افزایش می یابد.

محرابیان ادامه داد: تقاضای مصرف برق ایران در حالی به ۸۰ هزار مگاوات رسیده است که از اوج مصرف ترکیه هم اکنون چیزی حدود ۵۰ هزار مگاوات است و کشور صنعتی و بزرگ آلمان با حجم وسیع سرمایه گذاری به میزان ۸۰ هزار مگاوات مصرف برق دارد.

وی با اشاره به برخی قطعی‌های برق در تهران در روزهای گذشته اضافه کرد: بروز حادثه در یکی از خطوط اصلی انتقال برق تهران و اشباع بودن سایر خطوط باعث شد نتوانیم از سایر خطوط برای جابجایی بار به خوبی استفاده کنیم و به همین دلیل محدودیت‌های جزئی در برخی مناطق تهران رخ داد که البته گروه‌های واکنش سریع به سرعت این مشکل را برطرف کردند.

وزیر نیرو با درخواست از مردم برای صرفه جویی در مصرف برق در فصل گرم سال اظهار کرد: کاهش مصرف برق و کاهش فشار بر روی شبکه نه تنها امکان تامین برق برای همه هم‌وطنان را فراهم می کند، بلکه احتمال بروز حادثه در شبکه سراسری به شدت کاهش می‌دهد.

محرابیان با بیان اینکه در حال حاضر چیزی حدود ۱۰۰ هزار نیروی همکار در صنعت برق مشغول خدمت‌رسانی و تامین برق مشترکان بخش‌های مختلف هستند، گفت: هم‌وطنان می‌توانند با عدم استفاده همزمان از وسایل برقی، قرار دادن کولرهای آبی روی دور کند، رعایت دمای آسایش ۲۴ درجه در کولرهای گازی و خاموش کردن وسایل برقی که در ساعات اوج بار مصرف هیچ‌گونه رفاهی ایجاد نمی‌کنند، به فرزندان خود در صنعت برق برای تامین برق پایدار یاری برسانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت ۳۵ هزار مگاواتی مصرف برق فصل گرم و سرد سال اشاره کرد و توضیح داد: در فصل گرم به دلیل وارد مدار شدن سامانه‌های سرمایشی مصرف برق به شدت افزایش می‌یابد که به دنبال کاهش دمای هوا در نقاط مختلف کشور به مرور کاهش می یابد.

محرابیان با اعلام این خبر که از ابتدای خرداد تاکنون بالغ بر ۱۲ میلیون مشترک معادل ۴۰ درصد مشترکان ضمن کاهش مصرف برق خود نسبت به سال گذشته پاداش صرفه‌جویی دریافت کرده‌اند، اضافه کرد: در کنار مشترکان دارای مدیریت مصرف و صرفه جویی که تعدادشان بسیار زیاد است، مشترکان پرمصرف و بدمصرفی داریم که اگرچه تعدادشان کم است ولی به شدت مصارف بالایی دارند و شرکت توانیر موظف شده است، پس از اعلام هشدارهای لازم نسبت به قطع برق آنها اقدام کند.

وی در پایان افزود: به طور کلی شدت مصرف انرژی در ایران نسبت به میانگین جهانی بسیار بالاتر است و این نشان می‌دهد همچنان ظرفیت بالایی برای صرفه جویی در بخش خانگی کشور وجود دارد که امیدواریم در سایه همکاری مشترکان با کمترین مشکل روزهای گرم پیش رو را نیز سپری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار