رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان در گفت‌وگو با پانا:

40 درصد هدایت تحصیلی در مقطع دوم متوسطه به سمت فنی و حرفه‌ای‌ها است

تهران (پانا) - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت در سال‌های اخیر، هدایت تحصیلی به شکلی در حال انجام است که بیشتر خانواده‌ها تمایل دارند فرزندان خود را به حوزه فنی و حرفه‌ای و آموزش‌هایی که در این زمینه وجود دارد، هدایت کنند. اکنون حدود 40 درصد هدایت تحصیلی در مقطع دوم متوسطه به سمت فنی و حرفه‌ای‌ها است.

کد مطلب: ۱۴۹۱۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
40 درصد هدایت تحصیلی در مقطع دوم متوسطه به سمت فنی و حرفه‌ای‌ها است

مهرداد نیکو در گفت‌وگو با پانا بیان کرد:‌ «یکی از مشکلات در مسیر آموزش‌های عملی آن است که برخی هنرستان‌ها، آمادگی لازم را برای پذیرش تعداد دانش‌آموزان بیشتر را ندارند. آموزش‌های عملی در دو شاخه کارو دانش و فنی و حرفه‌ای انجام می‌شود. در کار و دانش‌ها با مشکلات بیشتری از نظر فضای کار و آموزش مواجه هستیم و باید از همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و ادرات کل آن یا آموزشگاه‌های در اختیار وزارت کار استفاده کرد تا این دانش‌آموزان بتوانند از آموزش‌های لازم برخوردار شوند.»

ضرورت ایجاد هم‌افزایی میان سازمان‌های فنی‌و حرفه‌ای و آموزش و پرورش

وی گفت‌: «باید هم‌افزایی میان فنی ‌و حرفه‌ای‌ها، ادارت کل در استان‌ها و آموز‌ش و پرورش ایجاد کرد و باید در این زمینه همکاری مناسبی داشته باشند. این همکاری باید به گونه‌‌ای باشد که مراکز کارو دانش و فنی و حرفه‌ای ارتباط موثری با هم داشته باشند تا بتوان حداکثر استفاده را از سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در این حوزه‌ها انجام داد.»

آموزش و پرورش از ظرفیت مربیان فنی و حرفه‌ای استفاده کند

نیکو با بیان اینکه آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای‌های وابسته به وزارت کار نیز تلاش خوبی در این زمینه انجام داده و دانش‌آموزان علاقه‌مند را جذب کرده‌اند، عنوان کرد: «‌در هنرستان‌ها، آموزش‌های رسمی ارایه می‌شود که هم نیاز به مربی و مدرس تمام‌وقت دارد و هم باید ابزارهای آموزشی و محیط آموزش لازم وجود داشته باشد اما در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، استخدام مربی و معلم انعطاف بیشتری دارد و می‌توان از ظرفیت این مربیان توسط وزارت آموزش و پرورش استفاده کرد.»

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان تاکید کرد: «‌یکی از راه‌های برون‌رفت برای آموزش و پرورش در بحث کمبود مربیان و معلمان، استفاده از ظرفیت مربی و معلمان متخصص در رشته‌های فنی و حرفه‌ای است تا بتوان آموزش‌ها را با بار مالی کمتر برای این وزارتخانه در اختیار دانش ‌آموزان قرار داد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار