در پی تلاش برای جلوگیری از خروج واحد نیروگاهی از مدار انجام شد؛

گفت‌وگوی تلفنی و تقدیر وزیر نیرو از جهادگران نیروگاه «رامین» اهواز

تهران (پانا) - در پی‌تلاش و جانفشانی متخصصان نیروگاه رامین اهواز برای جلوگیری از خروج یک واحد نیروگاهی از مدار و انجام تعمیرات در حالت آماده به کار در دمای ۷۰ درجه سانتیگراد، وزیر نیرو از جهادگران این نیروگاه تشکر و تقدیر کرد.

کد مطلب: ۱۴۸۸۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
گفت‌وگوی تلفنی و تقدیر وزیر نیرو از جهادگران نیروگاه «رامین» اهواز

به گزارش وزارت نیرو، «علی‌اکبر محرابیان» در گفت‌وگوی تلفنی با تلاشگران نیروگاه رامین اهواز، اقدام جهادی آنان در رفع مشکل فنی و جلوگیری از خروج واحد نیروگاهی از مدار تولید را مورد تقدیر قرار داد.

محرابیان تعهد، ایثارگری و مسئولیت پذیری همه کارکنان وزارت نیرو در خدمت رسانی پایدار و مستمر به ویژه تامین برق مورد نیاز هموطنان در فصل تابستان و اوج مصرف برق را از ویژگی های بارز این کارکنان دانست.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد مردم کشورمان نیز با صرفه جویی و رعایت الگوهای مصرف برق فرصت برخورداری همه هموطنان از این انرژی را فراهم سازند.

تحمل دمای ۷۰ درجه سانتیگراد نیروگاه برای تداوم روشنایی خانه‌های مردم

نشتی کندانسور نیروگاه رامین اهواز، توسط متخصصان داخلی، در دمای کاری ۷۰ درجه سانتیگراد، طی کمتر از ۱۸ ساعت در حالت آماده‌ نیروگاه تعمیر شد. این در حالی است که دمای داغ‌ترین چایی که نوشیده‌اید ۶۵ درجه است.

اگر هوای اهواز در تیرماه چیزی همانند جهنم باشد، محیط نیروگاه رامین خوزستان «طبقه آخر این جهنم خواهد بود». این بخشی از صحبت‌های «رضا خسروی» اپراتور نیروگاه است. در حالی‌که نیروگاه رامین اهواز تا خرابی و توقف فعالیت به دلیل نشتی کندانسور فاصله چندانی نداشت، مهندسان و اپراتورها با تعمیر توربین در حالت آماده به کار، مانع توقف تولید برق نیروگاه شدند.

دمای اطراف توربین در حالت آماده‌ به کار بیش از ۷۰ درجه و رطوبت به بیش از ۹۵ درصد می‌رسد. دمای داغ‌ترین چایی که نوشیدید ۶۵ درجه است.

خاموش شدن نیروگاه رامین اهواز به خاموشی بخشی از شهرهای استان خوزستان در گرم‌ترین دوره سال ختم می‌شود.

این کارشناس توربین نیروگاه رامین گفت: مهندسان، عملیات تعمیر نشتی کندانسور نیروگاه رامین اهواز را ساعت ۹ صبح آغاز و ساعت سه شب فردا بدون لحظه‌ای توقف کار نیروگاه به اتمام رساندند.

رعایت توصیه‌های مصرف بهینه شامل رعایت دمای آسایش، خاموش کردن کولر زمانی که کسی خانه نیست و مواردی از این دست علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف انرژی، فشار کار بر روی پرسنل نیروگاه‌ها را هم کاهش خواهد داد.

فراموش نکنیم، تولید برق آسان نیست، در گرمای بالای ۷۰ درجه فرزندان ایران در سنگر خدمت، فداکاری می‌کنند.

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار