سخنگوی صنعت آب کشور:

سدهای زنجیره کارون ۸۸ درصد و معادل سال قبل پرشدگی دارد

تهران (پانا) - سخنگوی صنعت آب کشور گفت سدهای زنجیره کارون در خوزستان به رغم کاهش ۲۴ درصدی آورد رودخانه‌های این حوضه در سال جاری ۸۸ درصد پرشدگی دارد و از شرایط مطلوبی برخوردار است.

کد مطلب: ۱۴۸۶۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
سدهای زنجیره کارون ۸۸ درصد و معادل سال قبل پرشدگی دارد

فیروز قاسم‌زاده با بیان اینکه مدیریت سدهای خوزستان طبق برنامه منابع و مصارف این استان دنبال می‌شود، اظهار کرد: با توجه به ویژگی‌های استان خوزستان از نظر فعالیت‌های کشاورزی و تأمین نیاز شرب و حقابه های زیست محیطی رودخانه‌ها و تالاب‌های این استان و نیز تولید برقابی در سدهای زنجیره کارون، سد دز و سد کرخه، مدیریت مخازن در این منطقه از حساسیت ویژه ای برای وزارت نیرو برخوردار است.

وی افزود: از همین منظر، برنامه منابع و مصارف سدهای مذکور در دو نوبت در سال آبی جاری مورد بازنگری قرار گرفته است تا انطباق لازم با آورد حوضه و اطمینان کافی از تأمین آب و برق حاصل شود؛ در مرحله اجرای این برنامه، وضعیت مخازن بطور مداوم مورد رصد قرار گرفته و عملکرد بطور هفتگی با برنامه تطبیق داده می‌شود.

قاسم زاده ادامه داد: همین امر باعث شده است که سد کرخه در حال حاضر در شرایط مطلوبی نسبت به سنوات اخیر قرار گیرد، سد دز دارای ۹۳ درصد پرشدگی باشد و زنجیره کارون به رغم کاهش ۲۴ درصدی آورد رودخانه‌های این حوضه در سال جاری، با مدیریت انجام شده دارای پرشدگی تقریباً معادل سال گذشته است.

سخنگوی آب کشور تصریح کرد: سدهای خوزستان در حال حاضر در مجموع بیشتر از سال گذشته پرشدگی دارد و با اجرای دقیق برنامه منابع و مصارف این سدها، شرایط مطمئنی از نظر تأمین آب در منطقه فراهم خواهد بود و پیش بینی می‌شود تولید برقابی نیز با ظرفیت مناسبی انجام پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار