مدیرعامل شرکت ملی نفتکش:

صنعت کشتی‌سازی تا 15 سال آینده رونق می‌گیرد

تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت ملی نفتکش گفت: اگر عزم ملی باشد تا ۱۵ سال آینده، صنعت کشتی‌سازی رونق می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۴۸۵۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
صنعت کشتی‌سازی تا 15 سال آینده رونق می‌گیرد

علی احمدی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانورد اظهار کرد: باید از ظرفیت‌های داخلی حداکثر استفاده را داشته باشیم. ظرفیت بالفعل کشور در مقایسه با تقاضا بسیار محدود است. ۵۰ اقیانوس‌پیما نیاز داریم و این ظرفیت داخل کشور نیست.

احمدی با بیان اینکه باید زحمتی که دریانوردان تقبل می‌کنند را یادآور باشیم و به خاطر داشته باشیم که ۹۰ درصد تجارت جهانی از طریق دریاها صورت می‌گیرد و محور اصلی آن دریانوردان هستند، گفت: این مجاهدان به دور از خانواده، شبانه‌روز در شرایطی که ایمنی و امنیت کافی نیز وجود ندارد، فعالیت و زمینه گردش کار را فراهم می‌کنند.

وی افزود: صادرات نفت کشور و حمل‌ونقل بار و نیازمندی‌های کشور توسط آن‌ها صورت می‌گیرد و باید قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش با بیان اینکه برای رفع چالش‌ها و نارسایی‌ها در این حوزه باید تلاش کنیم، افزود: کار کردن در دریا و کشتی، کار بسیار سختی است. در این صنعت، چالش‌های زیادی داریم که یکی از آن‌ها روند تقاضای نیروی انسانی و کمبودهایی است که در حال حاضر در برخی از رده‌های شغلی وجود دارد و در آینده نیز می‌تواند بیشتر شود.

وی عنوان کرد: امکانات خوبی در کشور داریم ولی نگاه راهبردی برای تربیت نیروی انسانی در این صنعت وجود ندارد که تقاضای نیروی انسانی پیش‌بینی شود و برای تربیت آن تقسیم وظایف ملی صورت گیرد.

احمدی با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی در این بخش، بلندمدتی را می‌طلبد و سازمان بنادر نیز می‌تواند اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهد، گفت: می‌توانیم در زمینه ارتقای سطح آموزش، اصلاحاتی داشته باشیم و همچنین مقررات موجود نیز قابل اصلاح و بهبود است.

به گفته وی در زمینه معیشت دریانوردان، محدودیت‌هایی وجود دارد که قابل چاره‌اندیشی است. در پرداخت‌ها مشکل داریم در جابه‌جایی ارزی و رساندن آن به دریانوردان و همچنین مالیات نیز چالش‌هایی وجود دارد و از طرفی در بحث دوری دریانوردان از خانواده نیز می‌توان این دوره دوری را کاهش داد.

مدیرعامل شرکت ملی نفتکش به نوسازی ناوگان نیز اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های داخلی حداکثر استفاده را داشته باشیم. ظرفیت بالفعل کشور در مقایسه با تقاضا بسیار محدود است. ۵۰ اقیانوس‌پیما نیاز داریم و این ظرفیت داخل کشور نیست. شرکت‌های ما تلاش‌های بسیاری می‌کنند و باید از حداکثر توان آن‌ها استفاده کنیم اما در داخل، محدودیت‌های سرمایه‌ای، دانشی و تکنولوژی وجود دارد.

احمدی گفت: اگر عزم ملی در این بخش باشد برای ۱۵ سال آینده شاید بتوان صنعت کشتی‌سازی را در کشور رونق داد.

منبع : ایسنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار