بحث تخلف در طرح نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل مطرح نیست

تهران (پانا) - یک کارشناس حمل و نقل گفت فهرست ۲۲ شرکت واردکننده‌ ناوگان سنگین خودرو از سوی سازمان راهداری برای ارزیابی چگونگی مشارکت در طرح کلید به کلید و طرح نوسازی و موضوع تخلف در استفاده از ناوگان فرسوده مطرح نبوده و گویا برخی با صدور حکم قبل از قضاوت و ارزیابی به دنبال حاشیه‌سازی رفته‌اند.

کد مطلب: ۱۲۹۸۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
بحث تخلف در طرح نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل مطرح نیست

به گزارش موج، با توجه به اینکه مجوز واردات خودروهای سنگین معطوف به وزارتخانه است، اما برای واردات یک خودروی سنگین ابتدا باید یک خودروی فرسوده اسقاط شود وسازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و ناجا تاییده لازم برای اجرایی شدن آن را صادر کنند.

در دولت قبلی طرح کلید به کلید برای نوسازی ناوگان فرسوده اجرا شد و تنها بخشی از رانندگانی که در آن طرح ثبت نام کرده بودند موفق به دریافت خودرو شدند و به دلیل تغییرات نرخ ارز برای واردات و هزینه های نوسازی آن، طرح ناکام ماند و دولت طرح دیگری با عنوان نوسازی ناوگان فرسوده کلید زد. عده ای که در طرح قبلی ثبت نام کرده و موفق به دریافت خودرو نشده بودند مجبور شدند تا در سامانه جدید ثبت نام کنند، اما این مساله حاشیه ساز شده است، زیرا ثبت یک پلاک در دو طرح این شائبه را به وجود آورده که یک راننده دوباره از تسهیلات استفاده کرده، به همین دلیل سازمان راهداری در نامه ای فهرست ۲۲ شرکت واردکننده را برای ارزیابی پلاک های ثبتی به یکی از دفاتر خود ارسال کرده، اما این موضوع به عنوان تخلف رسانه ای شده، در حالی که نامه ای درون سازمانی در جهت رسیدگی موضوع بوده است.

علی احمدی، کارشناس حمل و نقل با تایید این موضوع که شائبه استفاده بیش از یک بار از طرح نوسازی مسئولان را به ارزیابی پلاک های ثبتی واداشته است و این تنها یک فرض بوده به همین دلیل رسیدگی به این مساله برای اطمینان بوده و به معنای بروز تخلف نیست، گفت: واقعیت این است که در دولت قبل در طرح کلید به کلید راننده ثبت نام می کرد و خودروی فرسوده تحویل می داد و خودروی نو تحویل می گرفت.

به گفته او برخی راننده ها که در آن طرح ثبت نام کرده بودند به دلیل توقف طرح در ادامه در طرح نوسازی خودرو توسط وزارت راه ثبت نام کرده اند، حالا گفته شده ممکن است از برخی شماره خودروهای فرسوده سواستفاده شده باشد، در حالی که سازمان سوخت و ناجا که به نوعی برای خودروهای اقساطی تاییدیه صادر می کند واکنشی نسبت به خبر استفاده یک خودروی فرسوده در دو طرح نوسازی نداشته، زیرا هیچگاه این سازمان ها برای یک پلاک دو تاییدیه صادر نمی کنند بنابراین شائبه ای باطل مطرح شده است.

او با بیان اینکه برخی رسانه ها فهرست ۲۲ شرکت واردکننده های ماشین الات سنگین را که توسط سازمان راهداری به زیر مجموعه های خود ارسال کرده تا ارزیابی شوند را منتشر کرده اند، تصریح کرد: به طور قطع راننده هایی که در طرح کلید به کلید از تسهلات نوسازی استفاده کرده اند دیگر از این شماره برای طرح جدید نوسازی نمی توانسته اند استفاده کنند و تنها ثبت نام کننده هایی که از طرح قبلی جامانده بودند دوباره ثبت نام کرده و این شبهه باعث شده تا ناوگان های ثبت شده ارزیابی شوند، اما متاسفانه برخی رسانه ها با تیتر تخلف به دنبال حاشیه سازی بودند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار