افتتاح بیش از ۳۰۰ نیروگاه تجدیدپذیر در کشور

تهران (پانا) - وزیر نیرو گفت افتتاح این تعداد نیروگاه تجدیدپذیر در کشور، هشت هزار و ۴۰۰ مگاوات برق در اختیار کشور قرار می‌دهد.

کد مطلب: ۱۴۸۱۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح بیش از ۳۰۰ نیروگاه تجدیدپذیر در کشور

علی اکبر محرابیان در مراسم افتتاح بزرگترین واحد تولید صفحات خورشیدی کشور با ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات و افتتاح همزمان ۱۲ نیروگاه تجدیدپذیر دیگر با ظرفیت ۷۰ مگاوات در هفت استان دیگر شرکت کرد.

او که در مانا انرژی خمین حضور داشت گفت: افتتاح خط تولید صفحات خورشیدی با ظرفیت ۱۸۰۰ مگاوات در واحد مانا انرژی خمین طرح و دستاورد بزرگ ملی است.

وزیر نیرو ادامه داد: رفع ناترازی انرژی حمایت از چنین طرح‌هایی را ایجاب می‌کند.

محرابیان با اشاره به خصوصیات انرژی خورشیدی ادامه داد: این منبع نیرو، ناترازی انرژی را مرتفع می‌کند و احتیاجی به سوخت ندارد.

او عنوان کرد: انرژی تجدیدپذیر به دلیل عدم احتیاج به آب در حفظ منابع آبی نیز کمک می‌کند و مهمترین عامل در حفظ محیط زیست و بسترساز زندگی سالم است.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه واحد مانا انرژی امکان دو هزار و ۳۰۰ مگاوات صفحات خورشیدی را مهیا کرد، افزود: به دلیل عدم توجیه اقتصادی مشکلات قابل توجهی در افتتاح نیروگاه‌های خورشیدی داشتیم.

محرابیان گفت: در اقتصاد یارانه‌ای، یارانه‌ای که برای سوخت تخصیص داده می‌شود، مانع رشد نیروگاه‌های تجدیدپذیر است و امروز با تصویب لوایح دولت و مجلس این صنعت توانسته طرحهای متعددی را شروع کند.

او تأکید کرد: اگر قیمت سوخت را به قیمت واقعی محاسبه کنیم یک کیلو وات برق فسیلی ۱۰ برابر انرژی تولید شده از برق تجدیدپذیر است.

محرابیان با اشاره به اینکه امروز سرمایه گذاری در صنعت تجدیدپذیر پرسود و قابل رقابت است، تصریح کرد: نرخ سوخت با نیروگاه‌های تجدیدپذیر سودآورتر هستند.

مدیرعامل واحد تولیدی صفحات خورشیدی در خمین (مانا انرژی) نیز در این مراسم گفت: خط ۱۸۰۰ واحد صفحات خورشیدی با تأمین مواد اولیه و با خریداری سلول‌های به روز که تا ماه آینده وارد کشور می‌شوند، به ظرفیت کامل می‌رسد.

پژوهان افزود: پیش بینی می‌کنیم با حمایت از سلول خورشیدی به زودی شاهد افزایش استفاده از صفحات خورشیدی باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار