دستورالعمل نحوه پرداخت پاداش به کاشفان مواد مخدر در گمرک ابلاغ شد

تهران (پانا) - معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران اعلام کرد دستورالعمل نحوه پرداخت پاداش به عوامل کشف مواد مخدر با هدف افزایش توان انگیزشی، قدردانی از خدمات برجسته همکاران و توجه ویژه به سرمایه انسانی در این عرصه مهم و حساس تدوین و به گمرکات ابلاغ شد.

لینک کوتاه کپی شد
دستورالعمل نحوه پرداخت پاداش به کاشفان مواد مخدر در گمرک ابلاغ شد

به گزارش گمرک، ابراهیم نقدی با اعلام این خبر افزود: به منظور جبران بخشی از خدمات همکاران فعال در حوزه مبارزه با ورود، خروج و ترانزیت مواد مخدر، دستورالعمل پرداخت پاداش به ماموران موثر در کشف انواع مواد مخدر سنتی و صنعتی تدوین و پس از تایید نهایی از سوی معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل گمرک ایران، به گمرکات ابلاغ شد.

معاون گمرک ایران با تاکید بر اینکه همکاران خدوم گمرکی به عنوان مرزبانان اقتصادی در تمامی مبادی مجاز ورودی و خروجی رسمی کشور در راستای سیاست‌های کلان و قوانین و مقررات مصوب مشفول خدمت و انجام رسالت خویش هستند، بیان کرد: گمرک نقش بسیار پر رنگی در حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر و پیشگیری از ورود و خروج کالاهای ممنوعه ایفا می کند که میزان کشفیات انواع مواد مخدر توسط گمرک گویای زحمات کارکنان زحمتکش گمرک در مرزهای شرقی، غربی، جنوبی و شمالی کشور است.

وی با اشاره به نقش مهم و حساس گمرک در مبارزه با مواد مخدر ، اظهار داشت: همکاران عزیز با عنایت به اهمیت نقش گمرک در مبادی رسمی در راستای مبارزه با مواد مخدر، با بهره گیری از دانش و تجربه و اطلاعات موجود در سامانه های هوشمند و تجهیزات نوین آشکار ساز و سگ های مواد یاب همچون گذشته و بیش از پیش به این رسالت انسانی و بشردوستانه و قانونی اقدام می کنند.

نقدی ابراز امیدواری کرد: با تدوین و نهایی شدن دستورالعمل قدردانی از کاشفان مواد مخدر و افزایش حمایت های مادی و معنوی از همکاران ساعی و پرتلاش گمرک، در این عرصه گام های موثرتری برداریم.

به گفته وی، گمرک جمهوری اسلامی ایران نقش برجسته و ممتازی از حیث مبارزه و کشف مواد مخدر در بین گمرکات دنیا دارد.

بر اساس اعلام گمرک در سال جاری ۳ تن و ۸۲۸ کیلو گرم انواع مواد مخدر توسط مأموران گمرک کشف شده است.

 

 

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار