معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعۀ منابع ادارهکل آموزشوپرورش اصفهان خبر داد:
آغاز فرآیند ارزیابی استانی معلمان نمونۀ سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳
اصفهان (پانا) - مرحلۀ استانی فرایند شناسایی معلمان نمونه و گروه کارکنان تخصصی نمونۀ مدارس که شامل مدیران ، معاونان، مربیان امور تربیتی یا معاون پرورشی ، مشاوران و مراقبین سلامت است از هفتۀ جاری آغاز خواهد شد.

وی با تشریح ویژگی اعضای کمیتههای ارزیابی بیان داشت: با توجه به اهمیت این ارزیابیها در شناسایی و معرفی معلمان نمونه به عنوان شخصیت های الگو و تراز اول در جامعه، لازم است اعضای کمیته های ارزیابی علاوه بر تجربۀ کافی، ویژگی هایی چون تسلط بر فرآیند ارزیابی، رعایت عدالت، توانایی تجزیه و تحلیل دادهها، صداقت و اخلاق حرفهای، توانایی ارائۀ بازخورد سازنده، قدرت تصمیمگیری و قضاوت منطقی را نیز دارا باشند.
عابدی تصریح کرد: فرایند شناسایی معلمان نمونه در سال تحصیلی جاری، در مرحلۀ مدرسهای را از تاریخ یکم تا ۲۲ دیماه انجام گرفت که طی آن، کمیتۀ ارزیابی مدارس، معلمان نمونۀ هر مدرسه را شناسایی و به منطقه معرفی کرد که در مجموع ۲۵۷۱ نفر در این مرحله شناسایی شدند.
معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعۀ منابع ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان ادامه داد: در گام بعد، فرایند ارزیابی در مرحلۀ منطقهای انجام گرفت و برگزیدگان، پس از داوری و انجام بررسیها مشخص شدند تا منتخبین در مرحلۀ استانی، مورد ارزیابی قرار بگیرند.
عابدی اذعان داشت: معلمان منتخب مرحلۀ منطقهای، باید در زمان تعیین شده، خود را جهت شرکت در فرآیند ارزیابی استانی که شامل تدریس حضوری و مصاحبه است کنند که زمانبندی آن به اطلاع برگزیدگان خواهد رسید.
وی با اشاره به آغاز فرایند ارزیابی استانی معلمان نمونه عنوان کرد: در فرآیند شناسایی معلم نمونه شاخص هایی نظیر دانش تخصصی و دانش تربیتی معلم مطرح است؛ اما فراتر از آن پداگوژی یعنی هنر و علم وجودی معلم جای دارد چراکه در این حالت، دانشآموزان به جای اینکه نگرش و مهارتهای خود را بهطور مستقیم از معلمانشان دریافت کنند، میتوانند با راهنمایی معلمان، به کشف و نوآوری برسند.
عابدی یادآور شد: معلمانی که با عشق کار می کنند و نگاهشان فراتر از یک شغل است، معمولاً معلمان با هنری هستند و پداگوژی خودشان را دارند و دانش آموز از بودن با این معلمان لذت میبرد. و به همین جهت، این مسئله در فرایند ارزیابی معلمان نمونه در سال تحصیلی جاری، اهمیت زیادی خواهد داشت.
معاون پژوهش، برنامهریزی و توسعۀ منابع ادارهکل آموزشوپرورش استان اصفهان ابراز داشت: دبیرخانۀ ستاد بزرگداشت مقام معلم استان، در حال آمادهسازی مقدمات برگزاری جلسۀ ارائۀ تدریس، مصاحبه و گفتوگوی حضوری با دانشآموزان است و به منظور ارزیابی و اجرای هرچه بهتر این مرحله، برای هر دورۀ تحصیلی کمیتههای ارزیابی متشکل از نیروهای توانمند، معتمد و صاحب نظر شناسایی و تشکیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: کمیتههای ارزیابی معلم نمونه، نقش مهمی در شناسایی و معرفی معلمان برتر ایفا کرده و با همکاری و ارزیابی جامع در سطوح مختلف، به بهبود کیفیت آموزش و ارتقای حرفۀ معلمی کمک میکنند.
ارسال دیدگاه