دانشآموز دبیرستان خاندان عجمی:
راهاندازی بازارچهها به برانگیختن حس مهارتافزایی و توانمندسازی دانشآموزان کمک میکند
اصفهان (پانا) - دانشآموز دبیرستان خاندان عجمی گفت: راهاندازی بازارچههای کسب و کار دانشآموزان، یکی از بخشهای جشنواره ملی نوجوان خوارزمی است که به برانگیختن حس مهارتافزایی و توانمندسازی دانشآموزان، کمک زیادی میکند.

بازارچه مشاغل با هدف آشنایی دانشآموزان با دنیای کار و فرصتهای شغلی در دبیرستان دخترانه خاندان عجمی برگزار شد. این رویداد، فرصتی مناسب برای دانشآموزان بود تا با انواع مشاغل و کسبوکارها آشنا شوند و توانمندیهای خود را در فضایی خلاقانه و فرحبخش به نمایش بگذارند.
هستی یوسفیان، دانشآموز دبیرستان خاندان عجمی در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری پانا اظهار کرد: «راهاندازی بازارچههای کسب و کار دانشآموزان، یکی از بخشهای جشنواره ملی نوجوان خوارزمی است که به برانگیختن حس مهارتافزایی و توانمندسازی این قشر کمک زیادی میکند.»
وی افزود: «بازارچههای کارآفرینی و دستساختههای دانشآموزان در دبیرستان با هدف ایجاد رقابت و مهارتآموزی و آشنایی با محیط کسب و کار در بین دانشآموزان برگزار میشود تا با تجربیات عینی بتوانند در آینده کاری خود عملکرد بهتری داشته باشند.»
الناز حیدری، دیگر دانشآموز دبیرستان خاندان عجمی نیز به پانا گفت: «معتقدیم که این بازارچه میتواند به دانشآموزان کمک کند تا علایق و استعدادهای خود را شناسایی و برای آینده شغلی خود برنامهریزی کنند.»
وی ادامه داد: «مزایای این بازارچه برای دانشآموزان بسیار زیاد است. آنها میتوانند مهارتهای کارآفرینی خود را توسعه دهند، روحیه کار تیمی را تقویت کنند، با دنیای واقعی کسب و کار آشنا شوند و اعتماد به نفس خود را افزایش دهند. همچنین این بازارچه میتواند به دانشآموزان کمک کند تا فرصتهای شغلی آینده خود را شناسایی کنند.»
رها حاتمیان، یکی دیگر از دانشآموزان دبیرستان خاندان عجمی اضافه کرد: «در بازارچه پرشور دبیرستان، دانشآموزان با شور و شوق فراوان، فرصتی برای ارائه خلاقیت و مهارتهای خود پیدا کردند. از شیرینیپزی و صنایع دستی تا محصولات هنری و فرهنگی، هر کدام از غرفهها داستان خود را روایت میکردند.»
وی گفت: «این بازارچه، نهتنها مکانی برای خرید و فروش بلکه فضایی برای یادگیری، تجربه و رشد بود. دانشآموزان با ارائه محصولات و خدمات خود، مهارتهای کارآفرینی و بازاریابی را تجربه کردند و با استقبال گرم بازدیدکنندگان، اعتماد به نفس خود را افزایش دادند. بازارچه دبیرستان، پلی بود میانایدهها و واقعیت، جایی که دانشآموزان آموختند چگونه ایدههای خود را به واقعیت تبدیل کنند.»
ارسال دیدگاه