مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ؛

معلمان باید از ابزارهای ویژه هوش مصنوعی برای ارتقای فرآیند آموزش استفاده کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: امروز به این باور رسیده‌ایم که معلمان باید با فناوری‌های نوین تعاملی، به ویژه هوش مصنوعی آشنا شوند و از ابزارهای آن برای ارتقای فرآیند آموزش استفاده کنند

کد مطلب: ۱۵۴۵۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمان باید از ابزارهای ویژه هوش مصنوعی برای ارتقای فرآیند آموزش استفاده کنند

محمدرضا نظریان، مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری پانا در خصوص ارتباط هوش مصنوعی و آموزش و پرورش بیان کرد: «ما در اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و همچنین در تمامی مناطق و نواحی، کارگروه‌هایی تحت عنوان "هوش مصنوعی و آموزش و یادگیری" تشکیل داده‌ایم. اعضای این کارگروه‌ها، افرادی هستند که بر اساس تخصص خود در حوزه هوش مصنوعی و سایر بخش‌ها، می‌توانند به ارتقا و بهبود فرآیند یادگیری دانش‌آموزان کمک کنند.»

وی در ادامه گفت:«یکی از مصوبات این کارگروه‌ها، برگزاری دوره‌های توانمندسازی ویژه اعضای کارگروه‌ها است تا بتوانند خدمات خود را به بهترین شکل به زیرمجموعه‌ها ارائه دهند. هدف ما این است که از خدمات این کارگروه‌ها برای توانمندسازی معلمان و دانش‌آموزان در سطح استان استفاده کنیم.»

وی افزود:«امروز به این باور رسیده‌ایم که معلمان باید با فناوری‌های نوین تعاملی، به ویژه هوش مصنوعی آشنا شوند و از ابزارهای آن برای ارتقای فرآیند آموزش استفاده کنند. همینطور دانش‌آموزان نیز باید بتوانند از ابزارهای هوش مصنوعی خود بهره‌برداری کنند.»

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان بیان کرد:

«یکی از اقدامات مهمی که می‌توان در راستای هوش مصنوعی و ارتباط آن با آموزش و یادگیری انجام داد، استفاده معلمان از ابزارهای هوش مصنوعی در طراحی آموزشی است. این ابزارها می‌توانند به معلمان در تحلیل توانمندی‌های خود، ارزشیابی‌های انجام شده از دانش‌آموزان و تطابق با سبک‌های آموزشی کمک کنند. هدف این است که معلمان و دانش‌آموزان بتوانند با شناسایی نقاط قوت و قابل بهبود خود، یادگیری‌هایشان را به شکل شخصی‌سازی شده و مؤثرتر پیش ببرند.»

 

حجم فایل ویدیویی : ۶۶.۱۳M مدت زمان فایل ویدیویی : ۰۰:۰۲:۳۷ دانلود فایل
خبرنگار : دانش آموز : هانیه صلواتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار