مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان

مهم‌ترین هدف دوره متوسطه اول هویت‌یابی و مسیریابی است

اصفهان(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مهم‌ترین هدف دوره متوسطه اول هویت‌یابی و مسیریابی است؛ هویت آن است که فرد به آنچه که هست و خداوند در اختیار او قرار داده افتخار کند و در جنبه‌های مختلف نظیر هویت ملی رشد کند و در این صورت رشد و بالندگی صورت می پذیرد.

کد مطلب: ۱۵۰۲۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین هدف دوره متوسطه اول هویت‌یابی و مسیریابی است

محمد رضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان در آیین جشن جوانه‌ها گفت: در دوره جوانه‌زنی که دوره ویژه‌ای از زندگی انسان است، هیچ دوره همانند آن شور و نشاط و شادابی ندارد و انسان در این دوره است که آرام‌آرام مسیر زندگی خود را پیدا می‌کند و به‌اصطلاح هویت میابد.

وی اظهار کرد : دانش‌آموز همانند گیاه است و زمانی که به فصل جوانه‌زدن می‌رسد،می‌توان گفت مثمرثمر واقع شده و ثمره اصلی انسان خرد و اندیشه و دین است.

ابراهیمی تاکید کرد : مهم‌ترین هدف دوره متوسطه اول هویت‌یابی و مسیریابی است؛ هویت آن است که فرد به آنچه که هست و خداوند در اختیار او قرار داده افتخار کند و در جنبه‌های مختلف نظیر هویت ملی رشد کند و در این صورت رشد و بالندگی صورت می پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد : دانش‌آموز باید در این سن باید به درک شأنیت و جایگاه والای خود را رسیده باشد و بداند که خداوند او را جانشین خود در زمین قرار داده است و در این صورت است که انسان تا مرحله‌ای رشد می‌کند که از ملائکه پیشی می‌گیرد و علما و شهیدان از مصادیق افرادی هستند که این مسیر را طی کرده‌اند.

وی تصریح کرد : افتخار ما به این است که در استانی زندگی می‌کنیم که ۲۴ هزار شهید تقدیم اسلام و انقلاب کرده است و بسیاری از آنها هم سن‌وسال جوانه‌های استان بوده‌اند.

 

خبرنگار : دانش آموز خبرنگار :ستایش نصر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار