مدیرکل نوسازی، توسعه و‌ تجهیز مدارس استان اصفهان خبر داد؛

۴۵۰ کلاس درس جدید، هدیه به فرزندان پایتخت فرهنگ و هنر ایران‌زمین در سال ۱۴۰۲

اصفهان (پانا) - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت در سال گذشته ۸۵ پروژه مشتمل بر ۴۵۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسید و عملیات ساخت ۵۲ طرح جدید با همراهی خیرین آغاز شد.

کد مطلب: ۱۴۶۵۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
۴۵۰ کلاس درس جدید، هدیه به فرزندان پایتخت فرهنگ و هنر ایران‌زمین در سال ۱۴۰۲

به گزارش روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس؛ ناصر فتحی اظهار کرد: در سال 1402 علی‌رغم وجود فراز و نشیب‌های فراوان، مجموعه نوسازی مدارس استان اصفهان توانست همگام با سایر خدمتگزاران صادق این مرز و بوم، گام‌هایی استوار در جهت خشنودی ملت و سربلندی میهن عزیزمان بردارد و با تکمیل و بهره‌برداری از 85 پروژه مدرسه‌سازی با 450 کلاس درس، خدمات ارزنده‌ای در مسیر توسعه کشور به دانش‌آموزان دیار فرهنگ و هنر ارائه کند.

وضعیت ساخت و توسعه فضاهای آموزشی و تربیتی

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با اشاره به اینکه اکنون حدود 450 پروژه آموزشی، پرورشی، فرهنگی و ورزشی در استان در حال اجرا است، افزود: حدود ۸۰ درصد آن‌ها با مشارکت خیرین است. همچنین در سال گذشته، ۶۰ پروژه کلنگ‌زنی شده و ۸۵ پروژه مشتمل بر ۴۵۰ کلاس درس به بهره‌برداری رسیده است.

فتحی با بیان اینکه در بحث تجهیزات آموزشی و هنرستانی نیز کارهای خوبی انجام شد، اظهار داشت: مفتخریم در سال 1402 اعتباری بالغ بر 40 میلیارد تومان برای تجهیزات هنرستانی از محل اعتبارات ملی و 33 میلیارد تومان برای تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی از محل اعتبارات ملی و استانی هزینه شده است.

مشارکت بالای خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان ضمن تقدیر از مشارکت بالای خیرین مدرسه‌ساز خاطرنشان کرد: انعقاد 113 توافقنامه با خیرین جهت اجرای پروژه‌های آموزشی مشتمل بر 602 باب کلاس درس و 88 هزار و 904 مترمربع زیربنا و با تعهد 860 میلیارد تومانی از جمله اقدامات ویژه اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان در سال 1402 بوده که 52 پروژه کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی بیان کرد: اصفهان که استانی زرخیز از لحاظ خیرین نیک‌اندیش و نیکوکار است در سال 1402 با مشارکت حدود 80 درصدی خیرین در زمینه تحویل پروژه‌های مدرسه‌سازی، بار دیگر بر این مطلب صحه گذاشته است.

فتحی، موقعیت استان اصفهان به لحاظ ظرفیت بهره‌گیری از مسئولیت اجتماعی صنایع و کارخانجات را مطلوب توصیف کرد و افزود: خوشبختانه در این راستا کارهای خوبی انجام شده و با وجود اینکه میزان مشارکت 130 میلیارد تومانی نشان از اهمیت به مقوله مسئولیت اجتماعی از طرف صنایع و شرکت‌ها است، تلاش می‌کنیم آن را توسعه دهیم.

بهره‌وری و ارتقای منابع انسانی

فتحی، نیروی انسانی متخصص و مجرب را دارایی مهم نوسازی مدارس عنوان کرد و افزود: در راستای جذب، نگهداشت و ارتقای منابع انسانی در چند بُعد، برنامه‌هایی داشتیم که برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی و عمومی جهت ارتقای سطح علمی کارکنان، پیگیری امور رفاهی کارمندان از جمله این اقدامات است.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان با تاکید بر اینکه رکن اساسی پیشرفت یک جامعه فرهنگ است، گفت: اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان در این موضوعات نیز برنامه‌های متنوعی داشته و علاوه بر این در ساخت و تجهیز مدارس نیز به مقوله‌های فرهنگی و تربیتی به‌طور ویژه توجه می‌شود.

فتحی بیان کرد: اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان در بین دستگاه‌های اجرایی استان همیشه پیشگام بوده و در سال 1402 چندین عنوان برگزیده را کسب کرد که رتبه برتر جشنواره شهید رجایی استان، اجلاس استانی ستاد اقامه نماز و کسب رتبه برتر در بین دستگاه‌های اجرایی در اجرای نظام حسابداری بخش عمومی (تعهدی) از جمله افتخارات این اداره کل است.

اجرای طرح شهید عجمیان

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان درخصوص طرح شهید عجمیان گفت: این طرح که با هدف بهسازی و شاداب‌سازی مدارس از نوروز 1402 آغاز شد، خوشبختانه با استقبال خوبی روبه‌رو شد و به‌طور مجموع در سال 1402 تعداد 450 پروژه با بیش از 2700 کلاس درس و اعتباری بالغ بر 19 میلیارد تومان زیباسازی، شاداب‌سازی و تعمیر و بهسازی شده است.

اولویت‌ها و برنامه‌های سال 1403

فتحی به بیان اولویت‌های اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان در سال جدید پرداخت و گفت: برنامه‌های راهبردی این اداره کل در سال 1403 شامل موارد زیر است:

1- پیگیری سیاست‌های سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در برنامه‌های سند انتظار، نقشه راه و گوش به فرمان ولی

2- افزایش 20 درصدی تعهدات خیرین و تعامل با مجامع خیرین استان در جهت جذب خیرین داخل و خارج از کشور

3- استفاده از روش‌های نوین تکریم خیرین مانند تهیه کتب صوتی و چاپ کتاب زندگینامه خیرین، برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های استانی و شهرستانی تکریم از خیرین، برگزاری همایش ویژه بانوان و خانواده خیرین مدرسه‌ساز

4- افزایش سهم 30 درصدی CSR شرکت‌ها و کارخانجات استان و تشکیل جلسات هم‌افزایی و همفکری با صاحبان مشاغل

5- برنامه‌ریزی برای تحویل بیش از 100 پروژه آموزشی با کمک منابع دولتی و خیری و همچنین استانداردسازی بیش از 1000 کلاس درس

6- برنامه‌ریزی تحویل نقشه‌های معماری و اجرایی و استفاده از منابع و مصالح نوین

7- استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در برخی از امور داخلی اداری

8- افزایش سطح بهره‌وری در مجموعه این اداره کل و انگیزه و رغبت کاری بین همکاران

9- برنامه‌ریزی، هم‌افزایی و تعامل با مقامات استانی در جهت افزایش اعتبارات استانی

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان  با قدردانی از زحمات همه دست‌اندرکاران مدرسه‌سازی اظهار کرد: همه آن‌ها که غبار از چهره دانش‌آموزان محروم شسته‌اند و لبخند را بر لبان و امید را به چشمان آن‌ها و روشنی و افتخارات علمی را بر سرنوشت آن‌ها هدیه می‌کنند و در جهت عدالت آموزشی و رفع دردها و تبعیض‌ها و نابرابری‌ها قدم برمی‌دارند، خیرین عزیز هستند که خدای متعال را به خاطر وجودشان شکرگزارم و امیدوارم روزی برسد که هیچ دانش‌آموزی بدون مدرسه ایمن نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار