به گفته مردم، مردمی‌ترین و فداکارترین قشر نظام سلامت کشور هستند

اصفهان (پانا) - سربازان خط اول ارائه‌ بهداشت و درمان حتی در روزهای آغازین سال هم خود را در برابر صیانت از سلامت مردم مسئول می‌دانند.

کد مطلب: ۱۴۶۴۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
به گفته مردم، مردمی‌ترین و فداکارترین قشر نظام سلامت کشور هستند

مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر در گفت‌وگو‌ با پانا، ضمن تبریک عید نوروز و ماه مبارک رمضان گفت: فعالیت های شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان فریدونشهر در حوزه های مختلف انجام می گیرد که اغلب این خدمت ها به صورت شبانه روزی ارائه می گردد؛ مراقبت های گروه سنی مختلف شامل کودکان، جوانان، مادران باردار و سالمندان، بیماریابی و اقدامات بهداشتی درمانی در زمینه بیماری های واگیر و غیر واگیر، نظارت های تخصصی واحد بهداشت محیط و حرفه‌ای، اقدامات در زمینه‌ی بهبود تغذیه و سلامت روان از جمله‌ی این فعالیت هاست.

امین لچینانی اضافه کرد: طرح ملی پویش غربالگری فشار خون و دیابت جزو طرح هایی بود که در سال ۱۴۰۲ توسط وزارت بهداشت ابلاغ شد. این پویش، بسیار پراهمیت بوده و دستاوردهای مختلفی از جمله شناسایی موارد جدید این بیماری‌ها داشت، چرا که کشف به موقع موارد می‌تواند از وقوع این بیماری ها پیشگیری کند یا بیمار شناخته شده تحت درمان به موقع قرار گیرد.

مدیر شبکه‌ بهداشت و درمان شهرستان با اشاره به برنامه‌های سال ۱۴۰۳ گفت: در سال ۱۴۰۳ طرح های بهداشتی و عمرانی پیش‌رو خواهیم داشت. فاز گسترش یا بازسازی چندین مرکز جامع سلامت و خانه های بهداشت در سطح شهرستان و روستاهای اطراف در دستور کار است. علاوه بر طرح های عمرانی، به ادامه‌ی برنامه های بهداشتی و مراقبت و درمان بیماران شناسایی شده در طرح ملی فشار خون و دیابت خواهیم پرداخت.

دانش‌آموز خبرنگار: زهرا قربانپور

 

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار