رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه استان اصفهان مطرح کرد؛

تشریح نقش گروه‌های آموزشی در ارتقای سطح آموزش دوره متوسطه

اصفهان (پانا) - رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، نقش گروه‌های آموزشی در ارتقای سطح آموزش دوره متوسطه استان را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۴۶۲۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد
تشریح نقش گروه‌های آموزشی در ارتقای سطح آموزش دوره متوسطه

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان؛ جواد معتمدی اظهار کرد: گروه‌های آموزشی، بخش مهمی از نظام آموزش و پرورش هستند که می‌کوشند با تکیه بر اندوخته‌های علمی در ابعاد آموزشی و کمک‌آموزشی و با استفاده از ضوابط، ملاک‌ها و معیارهای علمی مناسب، راه‌هایی برای بهبود فرآیندهای یاددهی و یادگیری فراهم کنند.

وی بهره‌گیری از نظریات صاحب‌نظران مختلف و بررسی و استفاده از تجربیات مطرح‌شده به وسیله اندیشمندان علوم تربیتی را از دیگر راهکارهای مورد استفاده گروه‌های آموزشی برای نیل به مقصود دانست و تصریح کرد: با تکیه بر این نقش‌ها و وظایف، گروه‌های آموزشی می‌توانند منشا خیر و برکات فراوان برای جامعه آموزشی باشند که نزدیکترین مورد آن را باید تاثیر مستقیم بر عملکرد دبیران دانست.

معتمدی با تشریح اقدامات انجام‌شده در اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: تشکیل گروه‌های مجازی درسی در پیام‌رسان شاد، تهیه و ارائه محتواهای آموزشی برای درک بهتر مطالب و برگزاری آزمون‌های هماهنگ در سطح ناحیه به منظور آشنایی با سؤالات شبه‌نهایی از جمله اقدامات انجام شده بوده است.

رئیس اداره تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: بررسی و تحلیل سؤالات شبه‌نهایی استان‌های دیگر، ارزشیابی سؤالات امتحانی دبیران و ارائه بازخورد مناسب به آن‌ها و نیز برگزاری جلسات ضمن خدمت با موضوع تحلیل محتوای کتب درسی را می‌توان از دیگر اقدامات انجام شده دانست.

وی بیان کرد: با هدف بهبود وضعیت آموزش در سال تحصیلی جدید، تحلیل و تجزیه نتایج امتحانات نهایی سال قبل را در دستورکار قرار دادیم که در این راستا پس از بررسی مشکلات راه‌کارها مناسب به دبیران ارائه شد.

معتمدی خاطرنشان کرد: گروه‌های آموزشی به‌صورت مستمر در مدارس تشکیل جلسه می‌دهند و از این طریق، مشکلات و چالش‌های مورد به سرگروه آموزشی انتقال می‌یابد تا با انعکاس به مراتب بالاتر، تصمیم‌گیری مناسب درخصوص آن صورت گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار