رشد 65 درصدی پرداخت زکات در ابرکوه

یزد (پانا) - رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) ابرکوه گفت: ۹۰ درصد زکات پرداخت شده کشاورزان این شهرستان در ۹ ماهه سال ۱۳۹۸ برای حمایت از نیازمندان در حوزه های درمان، مسکن ، جهیزیه و تحصیل هزینه شده است .

کد مطلب: ۹۹۰۳۵۳
لینک کوتاه کپی شد
رشد 65 درصدی پرداخت زکات در ابرکوه

به گزارش ایرنا سیدجلال حسینی افزود: کشاورزان این شهرستان در این مدت ۱۰ میلیارد و ۴۱۱ میلیون ریال زکات مستحبی و واجب پرداخت کردند و این مبلغ ۶۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد.

وی اظهارکرد: این مقدار زکات در ۱۵ منطقه شهری و روستایی توسط ۵۵ عامل و مبلغ جمع‌آوری ‌شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال رقم آن به افزون بر ۱۲ میلیارد ریال برسد.

وی خاطرنشان کرد: امسال حمید نیکخواه و خلیل روشن از کشاورزان محله « اردی» بخش بهمن و « گاشار» بخش مرکزی ابرکوه با پرداخت ۵۰ میلیون ریال به عنوان زکات واجب به عنوان زکات دهنده نمونه معرفی شدند که نزدیک به ۱۵ سال است که با پرداخت زکات در احیای این فریضه الهی تلاش می کنند.

حسینی تأکید کرد: همچنین جمعی از کشاورزان محصول ۸۵۰ اصله درخت انار، زردآلو و پسته را تحت عنوان طرح « شجره طیبه » به عنوان زکات به مددجویان کمیته امداد اختصاص داده‌اند.

هزار و ۴۰۰ خانوار مددجو و نیازمند در قالب ۲ هزار و ۱۹۲ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد ابرکوه بهره‌مند هستند.

همچنین معاون توسعه مشارکت‌های مردمی اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) یزد آبان ماه ۹۸ گفته بود : از مجموع ۷۶۸ روستای استان، برخی ساکنان ۳۴ روستاها مشمول پرداخت زکات هستند.

غلامرضا مشعل چی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در ابرکوه ، بابیان اینکه این روستاها مربوط به شهرستان های یزد، اشکذر، میبد، اردکان، تفت، ابرکوه، بافق، بهاباد ، خاتم و مهریز هستند ، افزود: زکات واجب در این استان شامل خرما ، گندم، کشمش و گوسفند است.

زکات یکی از واجب های مالی و عبادی است که در نظام اسلامی از اهمّیت بالایی برخوردار است و در منابع دینی مانند کتاب و سنّت در ردیف نماز و جهاد قرار گرفته و یکی ‏از پنج ستون دین اسلام به شمار می‌‏رود.

اگر زکات اموال مطابق آنچه که در فقه اسلامی آمده مورد عمل قرار گیرد و به مرحله اجرا درآید، بیشتر کمبودهای اقتصای، فاصله طبقاتی و نیازهای مستمندان رفع و در جامعه

اسلامی، عدالت اجتماعی برقرار می‌شود.

آنچه زکات به آن تعلق می‎گیرد‏ شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند است .

هم‌اکنون حدود ۲۳ هزار خانوار نیازمند شامل ۴۵ هزار و ۴۷۷ نفر تحت حمایت کمیته امداد استان یزد هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال ۱۳۹۵، یک‌میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزارنفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار