تالاب سوستان، زیستگاه نیلوفران لاهیجان

لاهیجان (پانا) - تالاب سوستان زیستگاه نیلوفران لاهیجان و از مناظر بی‌نظیر استان گیلان است .

کد مطلب: ۹۸۸۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
تالاب سوستان، زیستگاه نیلوفران لاهیجان

تالاب‌ها از مناظر بی‌نظیر استان گیلان هستند که جلوه خاصی به این استان بخشیده‌اند. همچنین مکان‌های گردشگری زیبایی برای طبیعت دوستان هستند که با استقبال‌گردشگران مواجه میشوند.

تالاب سروستان نمونه‌ای بارز از این تالاب‌هاست. سوستان یکی از روستاهای دهستان لیل در بخش مرکزی شهرستان لاهیجان است که به خاطر تالابی که در نزدیکی این روستا قرار دارد، معروف است.

فاصله این روستا تا مرکز دهستان که روستای سطل‌سر است 11 کیلومتر، تا شهر لاهیجان 5/0 کیلومتر و تا شهر رشت 5/45 کیلومتر است. تالاب سوستان از تالاب‌های آب‌شیرین است که در فصول پاییز و زمستان پرآب بوده و در فصل تابستان از آب آن کاسته می‌شود.

دور تا دور تالاب را نیزار فرا گرفته است. همچنین در داخل و کناره‌های تالاب، گیاهان مردابی و درختان جنگلی نیزوجوددارد. این تالاب همانند سایر تالاب‌های آب شیرین محل زندگی آبزیان و پرندگان است.

تالاب سوستان داری مناظر زیبا و بکر و راه دسترسی به آن نیز هموار و راحت است. این مزیت باعث شده تا طبیعت دوستان و گردشگران استقبال جالبی از تالاب کنند و به تماشای زیبای‌های آن نشسته و از این همه زیبایی لذت ببرند.

برای رفتن به تالاب سوستان چندین مسیر وجود دارد که کوتاهترین مسیر از میدان دانشگاه آزاد در شهر لاهیجان به سمت روستای سوستان است. همچنین مسیر میدان تربیت به سمت روستای سوستان نیز مناسب است. در طول مسیر با مناظر طبیعی و بی‌نظیری روبه‌رو می‌شوید که اشتیاق دیدن تالاب را دو چندان می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار