در ستاد اجرایی شاهد استان سمنان مطرح شد:
توجه به سلامت و نشاط دانش آموزان مدارسِ شاهد
سمنان (پانا) - جلسه ستاد شاهد استان سمنان به ریاست مدیرکل آموزش و پرورش و با حضور اعضا تشکیل شد.
![توجه به سلامت و نشاط دانش آموزان مدارسِ شاهد](https://cdn.pana.ir/thumbnail/ZWUxNTEkKQmP/gjzVaZ-S_20YtK6_oleWnZi7LTjceVfkf-tEjQhhSgVYJkTSbMZ4IZicyAcgRMj-WWFHy9iIp1lNx8-qtxRZcN02dEbH-ZTHHC53vvxY3mQsAIKXaKdntA,,/ZWUxNTEkKQmP.jpg)
ستاد اجرایی شاهد استان به ریاست محمد دستورانی تشکیل جلسه داد. در این جلسه پیرامون سواد حرکتی در دانش آموزان مدارس شاهد همچنین جشنواره ملی ایثار بحث و گفت و گو شد.
مدیرکل اداره آموزش و پرورش و رئیس ستاد اجرایی شاهد استان با اشاره به اجرای مطلوب المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای و شروع طرح سواد حرکتی گفت: رویکرد جدیدی جهت ارتقا سلامت، نشاط تحصیلی، روحی و روانی دانش آموزان به وجود آمده است.
دستورانی برای تحقق اهداف این رویکرد و طرح جدید، خواستار فرهنگ سازی درست، همکاری انجمن های اولیاء و مربیان مدرسه و آگاهی والدین برای توجه و اهتمام به این مهم شد.
حجت الاسلام و المسلمین فریدون، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز آغاز فعالیت برای ایجاد تحرک، نشاط و پویایی در مدارس شاهد و توجه به مقوله سواد حرکتی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: لازم است جهت تبیین و اجرای درست این طرح در مدارس ضمن فرهنگ سازی، ظرفیت آموزشگاه ها برای ایجاد اتاق های ورزش شناسایی شده و از همه مهم تر از ظرفیت بالای انجمن اولیا و مربیان به منظور تبیین این طرح استفاده شود.
در این هم اندیشی معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان با بیان اینکه یکی از مباحث مهم در مدارس بحث نشاط و سلامت دانش آموزان است گفت: سواد حرکتی به ویژه در دوران کودکی و نوجوانی از اهمیت و حساسیتی بالایی برخوردار بوده و در دوره های پایین تحصیلی باید مهارت های بنیادی به کودکان آموزش داده شود.
علیرضا حاجی قاسمی سواد حرکتی را بسیار مهم تر از سواد خواندن و نوشتن عنوان کرد و افزود: اگر در یک سنین و دوره خاصی به آن توجه نشود، در سنین بالاتر فرد با مشکلات حرکتی مواجه می شود.
وی ادامه داد: مدارس باید مهارت محور شوند و با استفاده از ظرفیت های زنگ تفریح، حیاط پویا و زنگ ورزش، امکان 60 دقیقه حرکت و نشاط را برای دانش آموزان فراهم کنند.
رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران آموزش و پرورش گفت: با توجه به اینکه یکی از سیاست های آموزش و پرورش ایجاد نشاط و شادابی در مدارس شاهد است و لازمه داشتن مدارس پویا تحقق ساحت های شش گانه سند تحول بنیادین است. لذا مدارس شاهد باید در اجرای کیفی طرح ها و برنامه های آموزش و پرورش و پرورش استعدادها و رشد فردی و اجتماعی دانش آموزان پیشرو باشند.
الهام سماوی همچنین چگونگی اجرای چهارمین جایزه ملی ایثار را تبیین کرد و افزود: فرزندان شهید، آزاده و جانبازان بالای 25 درصد مدارس متوسطه اول و دوم می توانند در این جشنواره آموزشی تحصیلی شرکت کنند و امتیاز آنان در بخش های آموزشی، پرورشی، پژوهشی، فرهنگی، ورزشی و هنری و ایثارگری محاسبه و در مجموع 6 نفر برگزیده در مرحله استانی و 6 نفر نیز برای رقابت در مرحله کشوری معرفی خواهند شد.
ارسال دیدگاه