انصاری: در برابر کوچک‌سازی دولت مقاومت می‌شود

یزد (پانا) - معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان اداری و استخدامی در نشست کارگروه ارتقای بهره‌وری استان یزد گفت گستردگی و بزرگی سیستم نظام اداری، هزینه‌هایی را به کشور تحمیل می‌کندبه همین دلیل دولت تاکید بر کوچک‌سازی آن دارد.

کد مطلب: ۹۵۳۵۵۵
لینک کوتاه کپی شد
انصاری: در برابر کوچک‌سازی دولت مقاومت می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، جمشید انصاری در نشست کارگروه ارتقای بهره‌وری استان که با حضور محمدعلی طالبی، استاندار یزد در سالن ‌زنده‌یاد حمیدیا استانداری برگزار شد، ضمن تشریح دلایل کوچک‌سازی دولت و هزینه‌های ‌فراوان سیستم اداری گفت: انجام این کار یک ضرورت محسوب می‌شود و برای رسیدن به این هدف باید در کشور کار فرهنگی انجام شود.

معاون رئیس‌جمهوری در ادامه سخنان خود درباره برنامه‌های دولت در جهت کوچک‌سازی نظام اداری افزود: اگر در راستای اجرایی شدن این مسئله مقاومتی صورت می‌گیرد، به دلیل فراهم نبودن زمینه فرهنگی و اجتماعی آن در سطح عموم کشور است.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور همچنین در ادامه با اشاره به مباحث مطرح‌شده درباره بهره‌وری عنوان کرد: بهره‌وری از مهمترین مولفه‌های توسعه و پیشرفت کشور است و برای تحقق آن ابتدا باید زیرساخت‌های آن فراهم کرد.
انصاری اظهار کرد: اجرایی شدن بهره‌وری باید مورد توجه همه بخش‌های اجرایی کشور قرار گیرد.
وی با بیان کاربردی شدن مطالعات در حوزه بهره‌وری ‌گفت: این مطالعات باید به یک مدل تبدیل شود تا بتوانیم در کمترین زمان ممکن به اهداف آن برسیم.
‌معاون رئیس‌جمهوری همچنین تصریح کرد: برای مقایسه شاخص‌های مختلف توسعه در استان‌ها باید بر اساس توانایی‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه و سپس بر اساس مولفه های خاص هر استان اقدام کرد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه گفت: یکی از آفت‌های برنامه‌ریزی در استان‌ها بی‌توجهی به اوضاع استان‌هاست که آنها را در کنار هم قرار داده‌ایم و سپس نتیجه‌گیری می‌کنیم در حالیکه در بهره‌وری باید از مطالعات به مدل مشخصی برسیم تا اطلاعات به روز و دارای الگوهای جدید و مناسب شویم.
انصاری در پایان سخنان خود با اشاره به شاخص‌های بهره‌وری در استان یزد گفت: در این استان باید به امور خدماتی و گردشگری به عنوان دو موضوع مهم در رسیدن به بهره‌وری مناسب توجه ویژه‌ای داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار