یزد از ظرفیت اقتصادی خوبی برخورداراست

یزد (پانا) - مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت، یزد را استانی دانست که دارای ظرفیت‌های خوب اقتصادی است و رشد سالانه سرمایه گذاری در بخش صنعت استان در سال‌های گذشته ۱۰ درصد بود.

کد مطلب: ۹۴۹۹۶۹
لینک کوتاه کپی شد
یزد از ظرفیت اقتصادی خوبی برخورداراست

"علی نمازی" با بیان اینکه هفته دولت سال جاری با شعار کارآمدی، شفافیت و پاسخگویی است گفت: این هفته فرصت مناسبی برای ارائه گزارش عملکرد ادارات و دستگاه های متناظر است.

وی از کسب رتبه اول در تنوع مواد رنگی، کاشی و سرامیک، استخراج سنگ آهن و بهره برداری از نیروگاهی خورشیدی خبر داد و افزود: در تولید محصولات نساجی استان یزد رتبه دوم را داراست.

این مقام مسئول اظهار داشت: 23 دستگاه استانی از اعتبار خزانه استفاده می‌کنند و از طریق ذیحساب ، عامل ذیحساب و کارشناس مالی بر امور مالی بیش ۸۰ دستگاه دولتی، شهرداری‌ها و دستگاه‌هایی که به نحوی از بودجه دولت استفاده می‌کنند نظارت می‌شود .

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی یزد تصریح کرد: تاکنون ۸۴۳ پرونده در هیات ۲۵۱ مکرر تشکیل، ۷۰۹ پرونده نهایی و برای ۱۷۷ پرونده رای صادر شده است .

نمازی همچنین با تشریح فعالیت مجموعه دستگاه‌های استانی وزارتخانه در استان یادآور شد: صادرات ۲ میلیون تن کالا و واردات ۵۹ هزار تن کالا در سال۹۷، توسعه شبکه‌های بانکی، کسب رتبه نخست در سرانه شعب بانکی، ایجاد بانک‌های تخصصی در جهت ارائه خدمات شایسته به فعالان اقتصادی، توسعه قرض الحسنه ، کسب رتبه سوم در سرانه سپرده گذاری در سیستم بانکی و کسب رتبه پنجم در سرانه تسهیلات پرداختی سیستم بانکی از دیگر اقدامات این بخش است .

وی کسب رتبه برتر در شاخص مدیریت بدهی و دارایی‌هایی مالی عمومی، کسب رتبه ششم در شاخص استقرار نظام حسابداری بخش عمومی در کشور، اجرای موفق انتشار اسناد خزانه و جذب ۱۰۰ درصد اعتبارات این بخش ، اجرای موفق انتشار اوراق خزانه نوع اول و دوم و جذب ۱۰۰ درصد آن ، کسب رتبه برتر در ارزیابی عملکرد جشنواره شهید رجایی در سه سال متوالی، کسب عنوان شایسته تقدیر در ترویج فرهنگ نماز ، کسب رتبه برتر در ارائه مقالات علمی و تخصصی را از موفقیت‌های این اداره کل برشمرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار