نشست استانداران 3 استان شمالی با نوبخت درباره زباله‌سوز

رشت ( پانا) - رئیس سازمان برنامه و بدوجه در جلسه کارگروه بررسی وضعیت طرح های زباله‌سوز در شهر‌های شمالی ، ساماندهی زباله‌ها را مساله‌ای ملی دانست که تدبیر ملی می‌طلبد.

کد مطلب: ۹۲۷۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست استانداران 3 استان شمالی با نوبخت درباره  زباله‌سوز

محمدباقر نوبخت در این جلسه که با حضور سرپرست استانداری گیلان و استانداران گلستان و مازندران برگزار شد، گفت : از دیدگاه سازمان برنامه و بودجه مشکل زباله‌ تنها مربوط به استان‌‌های گلستان ، مازندران و گیلان نیست و این امر معضلی ملی است.
او با توجه به اینکه، از دیدگاه دولت هم مشکل زباله و زباله ‌سوزها فقط منحصر به شمال کشور نیست، دولت و سازمان برنامه و بودجه خود را مسئول می ‌داند اهتمام لازم را در این زمینه داشته باشند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد : که دکتر حمیدرضا عدل معاون فنی، امور زیر‌بنایی و تولیدی این سازمان و مجموعه تحت مدیریت ایشان هم از مسئولیت و هم از اختیار لازم و کافی برخوردار هستند و امیدوارم با در نظر‌گرفتن تمام ملاحظات زیست‌ محیطی، سلامت مردم و امور رفاهی ساکنان و مسافرانی که به شمال کشور سفر می‌کنند، مشکل زباله و زباله ‌سوزها به سرعت حل شود و به سامان و فرجام مناسبی برسد.
ارسلان زارع سرپرست استانداری گیلان ، علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان و ناصر حاج‌محمدی شهردار رشت نیز با اشاره به وضع زباله در گیلان رفع مشکل زباله و پیگیری جدی تر در خصوص راه اندازی زباله ‌سوزها را خواستار شدند.
در جلسه کارگروه بررسی وضعیت طرح های زباله‌سوز در شهر‌های شمالی کشور همه اعضا بر تأمین اعتبار خرید و راه اندازی دستگاه ‌های زباله‌‌سوز تأکید کردند.
همچنین اعلام شد که در مورد اصلاح خرید تضمینی برق تولیدی حاصل از زباله سوزها و نیز تصفیه شیرابه زباله‌‌ها اقدام عاجل و سریع انجام پذیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار