کارشناس متوسطه آموزش و پرورش اصفهان:اگر نتوانیم تغییر ایجاد کنیم بیسواد هستیم

پیربکران (پانا) - اولین جلسه آموزشی دوره های کوتاه مدت مدیران آموزش و پرورش منطقه پیربکران در سالن اجتماعات معلم برگزار شد.

کد مطلب: ۹۲۷۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
کارشناس متوسطه آموزش و پرورش اصفهان:اگر نتوانیم تغییر ایجاد کنیم بیسواد هستیم

منصور زند کارشناس آموزش متوسطه دوم اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در اولین جلسه دوره های کوتاه مدت مدیران با استفاده از اسلایدهای آموزشی شیوه های ایجاد تغییر در نگرش افراد و ایجاد تحول در مدرسه را توضیح داد و گفت: اهمیت مدیریت باعث نگاه ویژه ای به مدیران شده است. علاوه بر مدیران، معاونین هم باید ID کارت داشته باشند و این به این معنا است که آنها را باید برای مدیریت تربیت کنیم.

وی درباره سواد گفت: اگر نتوانیم تغییر ایجاد کنیم بیسواد هستیم. پس باید با مدیریت تغییر در پی تغییر باشیم.

زند انواع مدیریت را برشمرد و گفت: 3 نوع مدیریت داریم، مدیریت استراتژیک سخت یعنی مدیر تلاش می کند تا سازمان نتایج خوبی بگیرد، مدیریت استراتژیک نرم یعنی مدیر به نتایج اهمیت می دهد اما معتقد است نباید همکاران اذیت شوند و بیشتر به همکاران اهمیت می دهد و مدیریت استراتژیک مدار که این نوع مدیریت ترکیبی از 2 نوع قبلی است.

وی ادامه داد: مدیر موفق می تواند تگرش ها را تغییر دهد و در تعریف نگرش گفت: نگرش نگاهی بیرونی مبتنی بر تجارب است. چیزی که مردم را به طرف ما می کشاند یا از ما دور می کند همان نگرش ما است. مشتریان اصلی آموزش و پرورش جامعه است پس ما باید به دنبال تعالی جامعه باشیم.

زند در پایان به رهبری تحول یعنی ساختارشکنی و نواندیشی و خلاقیت در مدیران تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار