دادستان عمومی و انقلاب اسلامشهر:در نظام اسلامی مسئول داریم و کسی رییس نیست

اسلامشهر(پانا) -دادستان عمومی و انقلاب اسلامشهر گفت :جهاد کشاورزی، شهرداری، بخشداری و دیگر دستگاه‌های متولی حق ندارند به طور جداگانه مجوز ساخت‌وساز بدهند و در حرام‌خواری بر هم سبقت گیرند که در غیر این صورت تحت پیگرد قضایی مدعی‌العموم قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۹۲۷۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
دادستان عمومی و انقلاب اسلامشهر:در نظام اسلامی مسئول داریم و کسی رییس نیست

یونس اسدی‌مقدم در همایش حافظان و پاسداران حوزه زمین ویژه شهرستان‌های غرب استان تهران اظهار داشت: حضرت علی (ع) در زمان کارگزاری عثمان بن حنیف در آذربایجان ایران در جهت خبری که از اوضاع او به ایشان رسیده بود،او را به کوفه فراخواند وفرمودند،اگر عمل زمین خواری در حوزه کاری تو انجام شده، بدان پروردگارت را به خشم آوردی، از امام زمانت نافرمانی و در امانت خیانت کردی.

او در ادامه افزود: قدمت شهرستان اسلامشهر به سده پنجم قبل از میلاد بر میگردد و این شهر به نام شهر حافظان قرآن و شهر مدافعان حرم و گردان فاطمیون شناخته شده وجمعیت اسلامشهر از بسیاری از استان‌ها بیشتر است و ملک ری از دوران عمر بن سعد ماجرای کربلا را سبب شد و با وجود جاذبه و حاصلخیزی امروز شهرری به جایگاهی برای تخلیه نخاله ساختمان‌های تهران و هجوم زمین‌خواران بسیار بزرگ تبدیل شده است.

او با اشاره به اینکه در نظام اسلامی مسئول داریم و کسی رییس نیست ، گفت : برخی افراد با استفاده از تبصره دو ماده نود ونه اززمین‌های کشاورزی میلیاردها تومان به جیب زده‌اند و متخلفان زمین خوار که اخیراً دستگیر شده‌اند با زمین‌خواری، پول‌های هنگفتی را حیف و میل کرده‌اند، آیا مسئولی از آن‌ها بازخواست کرد .

اسدی مقدم بیان داشت: 70 هکتار از زمین‌های منطقه چهاردانگه در کنار اسلامشهرنخاله‌دانی زباله‌های ساختمانی تهران شده واین موضوع بدون چراغ سبز هیچ مسئول خائنی میسر نیست وعلاوه بر این 100 هکتار از زمین‌های احمدآباد مستوفی بدون پرداخت حتی یک ریال به زمین‌خواری بزرگ داده شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)که فرمودند،اجازه ندهیم کسانی با دست‌اندازی به زمین‌های اطراف شهر و حومه‌های شهر ثروت عمومی را به ثروت شخصی تبدیل کنند، خاطر نشان کرد: در شهرداری اسلامشهر ده‌ها تعاونی مسکن و تشکل‌های هیئت امنایی شکل گرفته و برخلاف اساسنامه، زمین‌های کشاورزی را روی کاغذ قطعه قطعه کرده و به مردم می‌فروشند و پرونده‌های قضایی را راهی دستگاه قضا می‌کنند، چرا شهرداری و حراست از مانع آن‌ها نمی‌شوند و آیا غیر از این است که می‌خواهند از رانت مسئولیتشان استفاده کنند.

او ادامه داد: این رنج‌آور است که عده‌ای زمین‌های عمومی را به ثروت شخصی تبدیل کرده‌اند، اینها همگی جرم است و باید تحت تعقیب قضایی قرار گیرند که هر مسئولی به وظیفه قانونی خود عمل نکند و دستور تغییر کاربری اراضی مستعد کشاورزی رادهد باید مورد پیگرد قانونی قرار گیرد.

دادستان شهرستان اسلامشهر اولویت اصلی جهاد کشاورزی را در مبارزه با زمین‌خواران دانست و اظهار داشت : مسئولین جهاد کشاورزی باید به قوانین خودشان عمل کنند و دلشان به حال کسانی که در زمین‌های کشاورزی با ثروت بادآورده ویلاسازی می‌کنند نسوزد و دستور توقف عملیات رادر همان مراحل ابتدایی کار صادر کنند.

اسدی‌مقدم اذعان داشت:کسی که پشت میز جهاد کشاورزی می‌نشیند نباید شب و روز داشته باشدوجهاد کشاورزی، شهرداری، بخشداری و دیگر دستگاه‌های متولی حق ندارند به طور جداگانه مجوز ساخت‌وساز بدهند و در حرام‌خواری بر هم سبقت گیرند که در غیر این صورت تحت پیگرد قضایی مدعی‌العموم قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار