رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردستان:در اردستان از رشته های فنی و حرفه ای استقبال ضعیفی می شود

اردستان(پانا)-رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردستان گفت: علی‌رغم برنامه‌ریزی‌ها و ظرفیت‌هایی که در مراکز حرفه‌آموزی ایجاد شده استقبال از رشته‌های فنی و حرفه‌ای در اردستان ضعیف بوده است.

کد مطلب: ۹۲۲۱۴۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردستان:در اردستان  از رشته های فنی و حرفه ای استقبال ضعیفی می شود

حسن قاسمی در گفت‌وگویی اظهار کرد: ظرفیت اوقات فراغت شهرستان اردستان در بخش فنی و حرفه‌ای بالغ بر ۱۵۰۰ نفر برآورد شده است که از این تعداد به حدود ۲۰۰ نفر، خدمات غیردولتی و به مابقی خدمات دولتی و رایگان ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در زندگی روزمره آقایان و خانم‌ها مؤثر است، افزود: علی‌رغم تبلیغات گسترده‌ای که در خصوص برگزاری کلاس‌های فنی و حرفه‌ای انجام شده استقبال چندانی نشده است و تنها ۳۰۰ نفر در کلاس‌های رایگان شرکت کردند.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای اردستان با بیان اینکه استقبال از رشته‌های فنی و حرفه‌ای بسیار ضعیف است، گفت: با برنامه‌ریزی که شده مرکز فنی و حرفه‌ای، رشته‌هایی که موازی رشته‌های دولتی باشد را در مراکز نیمه‌دولتی و دولتی آموزش و گواهینامه مهارت می‌دهد.

قاسمی با تأکید بر اینکه از کانون‌های پرورش فکری و کودکان خواهشمندیم با امکانات خصوصی، با بخش دولتی مراکز فنی و حرفه‌ای رقابت نکنند، گفت: مرکز فنی و حرفه‌ای این آمادگی را دارد تا حتی با شرکت‌های خصوصی در آموزش هنرآموز همکاری داشته باشد.

وی با بیان اینکه شاید مهمترین دلیل اینکه دانش آموزان از رشته‌های فنی و حرفه‌ای استقبال نمی‌کنند ضعف فرهنگ مهارت‌آموزی در جامعه باشد، گفت: علی‌رغم برنامه‌ریزی‌ها و ایجاد ظرفیت‌هایی که در مراکز وجود دارد و همچنین تبلیغات گسترده استقبال از رشته‌های فنی و حرفه‌ای ضعیف بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار