رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان:متأسفانه آموزش و پرورش نگاه متفاوتی به هنر دارد

اردستان (پانا)-رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان گفت: متأسفانه آموزش و پرورش نگاه متفاوتی به هنر دارد و به آن بها نمی‌دهد.

کد مطلب: ۹۲۲۱۳۵
لینک کوتاه کپی شد
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان:متأسفانه آموزش و پرورش نگاه متفاوتی به هنر دارد

فضل‌الله بصیرت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آموزش هنر در مدارس از کیفیت لازم برخوردار نیست و فرهنگ‌سازی در مقوله هنر که باید از سطح مدارس و کودکی آغاز شود، دچار چالش‌های جدی است.

وی با بیان اینکه متأسفانه آموزش و پرورش نگاه متفاوتی به هنر دارد و به آن بها نمی‌دهد، افزود: گاهی مواقع تدریس دروس هنر در مدارس به معلمان سپرده می‌شود که اصلاً تخصصی در این موضوع ندارند و در نتیجه استعداد دانش‌آموز درست شناخته نمی شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان با بیان اینکه آموزش و پرورش باید اهمیت بیشتری به درس هنر در مدارس بدهد، گفت: آموزش و پرورش می‌تواند نگاه والدین را نسبت به هنر تغییر دهد. هنر در جامعه شهرستانی ما خیلی مظلوم است و به آن سطحی که باید باشد نرسیده است.

بصیرت با بیان اینکه اگر هنر در جامعه در جریان باشد روح طراوت و زنده بودن آن جامعه را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: اگر به هنر اهمیت دهیم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را می‌توانیم کاهش دهیم. به اعتقاد بنده درس هنر کمتر از دروس ریاضی و تجربی نیست، ولی متأسفانه خانواده‌ها موفقیت فرزندان خود را در تحصیل اینگونه رشته‌ها می‌بینند.

وی با اشاره به استعدادهای خوب هنری که در شهرستان اردستان وجود دارد، گفت: در حال حاضر حدود ۶۰ هنرمند در رشته‌های مختلف در اردستان فعالیت می‌کنند که بسیاری از آنان به دلیل توسعه فعالیت خود و اشتغال از شهرستان مهاجرت کردند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردستان با بیان اینکه اکثر هنرمندان شهرستان رشته تخصصی خود را به عنوان شغل دوم در نظر می‌گیرند، گفت: متأسفانه به دلیل اینکه رشته‌های هنری آن‌گونه که باید عمومیت پیدا نکرده که یک هنرمند بتواند با آن زندگی خود را اداره کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار