تندباد با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت اردبیل را درمی‌نوردد

اردبیل (پانا) - مدیرکل هواشناسی اردبیل با بیان اینکه بررسی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد در روزهای آینده جو استان اردبیل دستخوش تغییرات جوی ناپایدار شده و تندباد با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت در منطقه حاکم خواهد شد.

کد مطلب: ۸۸۳۸۱۰
لینک کوتاه کپی شد
تندباد با سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت اردبیل را درمی‌نوردد

علی دولتی مهر مدیرکل هواشناسی اردبیل اظهار داشت: بررسی نقشه‌های پیشیابی هواشناسی نشان می‌دهد در روزهای آینده جو استان اردبیل دستخوش تغییرات جوی ناپایداری خواهد بود که هوای استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او از وزش باد در سطح استان خبر داد و گفت: از امروز وزش بادهای تند تا شدید آغاز و تا روز دوشنبه در بیشتر مناطق استان اردبیل تداوم خواهد داشت اما مناطق چیره بادهای تند تا شدید در شهرستان‌های نیر، گرمی، اردبیل، سرعین، نمین و مشگین‌شهر خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان افزود: متوسط سرعت باد در این مناطق 30 تا 50 کیلومتر بر ساعت و گاهی به صورت لحظه‌ای به 72 کیلومتر بر ساعت و بیشتر نیز خواهد رسید که اوج شدت باد در روزهای یکشنبه و دوشنبه پیش‌بینی می‌شود.

دولتی‌مهر بیان کرد: از نظر دمایی امروز در طول روز افزایش دمای دو تا پنج درجه نسبت به روز قبل رخ خواهد داد اما از فردا بیشینه دمای هوا چند درجه‌ای کاهش خواهد یافت که این کاهش دما در روز دوشنبه محسوس‌تر خواهد بود.

اوتصریح کرد: از روز یکشنبه در مناطقی از استان بارش پراکنده باران و برف پیش‌بینی می‌شود که بیشترین حجم بارش در مناطق جنوبی و نواحی کوهستانی بین یک تا پنج سانتیمتر برف احتمال می رود که این سامانه بارشی از صبح روز دوشنبه از منطقه خارج خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اظهار کرد: با توجه به این شرایط جوی در گردنه‌ها و مناطق کوهستانی دارای برف، بر اثر وزش باد، کولاک در جاده‌های مواصلاتی پیش‌بینی می‌شود و از این رو اختلال در تردد وسایل نقلیه در این مناطق دور از انتظار نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار