برگزاری ششمین همایش ملی فضای جغرافیایی دراسلامشهر

اسلامشهر(پانا) - ششمین همایش ملی فضای جغرافیایی با رویکرد آمایشی و مدیریت محیط و با حضور جمعی از محققان و پژوهشگران عرصه جغرافیادر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۹۳۸۳
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری ششمین همایش ملی فضای جغرافیایی دراسلامشهر

در این همایش که درسالن اجتماعات دانشگاه آزاداسلامی واحداسلامشهر برگزارشد، محمودرضا اسفندیار رئیس دانشگاه آزاداسلامی درسخنانی نقش و جایگاه مراکز علمی را در حل مسائل جامعه، تعالی بخشیدن به علم و پژوهش و ارج نهادن به فعالیت های پژوهشی اندیشمندان و محققان سخت کوش و توسعه ایران اسلامی موثر دانست.

در ادامه آزاده اربابی سبزواری عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلامشهر و دبیر علمی ششمین همایش ملی فضای جغرافیایی، نیزبرگزاری این همایش ملی را گامی مثبت درجهت ارتقای علمی و ایجاد انگیزه بیشتر در نزد فرهیختگان و تجلیل ازعلم جغرافیا و جغرافی دانان برشمرد .

او افزود:تعدادمقالات رسیده به دبیرخانه ششمین همایش ملی فضای جغرافیایی، تا اول آذر97، یکصدوده مقاله بودکه از این میان بیست و پنج مقاله بصورت سخنرانی و 75 مقاله بصورت پوستر پذیرفته شد و این مقالات درکتاب همایش نیزچاپ خواهد شد.

معصومه سهرابی معاون پژوهش و فنآوری و دبیر اجرایی ششمین همایش مذکور هم در بیاناتی امکان سنجی بهره گیری از ظرفیت حوزه آب ریز داخلی و خارجی در آمایش سرزمین، احیاء تالاب ها ودریاچه ها بارویکرد آمایش سرزمین،ابعاد و پبامدهای بحران ریزگردها درمقیاس ملی و منطقه ای ابعاد و پیامدهای ملی و منطقه ای بحران آب در کشوروتغییرات آب و هوایی را محورهای اصلی این همایش دانست .

بخش دوم این همایش با ارائه مقالات شرکت کنندگان و تجلیل از عوامل اجرایی همراه بود.

دراین برنامه، محمدرضا حافظ نیا استادتمام گروه جغرافیا دانشگاه تربیت مدرس و قطب علمی جغرافیای سیاسی و ژئوپلیتیک کشور،رحیم سرور عضو هیأت علمی واحد علوم تحقیقات و از اساتید کشوردررشته جغرافیا وبرنامه ریزی شهری و علیرضا استعلاجی عضو هیأت علمی واحد یادگار امام (ره) ،مصطفی زینت بخش معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری اسلامشهر، و حضورداشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار