برگزاری مراسم تجلیل از گروه تئاتر عروسکی در شهر قدس

شهر قدس (پانا) - مراسم تجلیل از گروه تئاتر عروسکی موسی و شبان توسط مسئولان وزارت آموزش و پرورش در مدرسه شهید عالمی شهرقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۷۷۳۰
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مراسم تجلیل از گروه تئاتر عروسکی در شهر قدس

گروه تئاتر موسی و شبان مدرسه شهید عالمی شهر قدس متشکل از علیرضا قزوینی، مهدی وجدانی، امیرحسین زنگنه، سید مهدی مرتضوی، سید مهدی فخشوری، امیرحسین مرادیان، نیما نژاد رمضان، علی اصلانی، سجاد صیادی، علی قلی زاده، مهدی نوروزی، علی اسدی، رضا نیازی، علی سلطانی و با مربیگری حجت هاشمی هستند و توانستند در هفدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی مبارک تهران حضور داشته و حائز رتبه سوم کشوری در رشته نمایش عروسکی و رشته نمایشنامه خوانی شوند.

وحید رضا قناعتیان کارشناس فیلم و هنرهای نمایشی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم بیان کرد: ما امیدواریم این چنین مراسم هایی بتوانند انگیزه دانش آموزان را در رابطه با حضور در فعالیت های فرهنگی هنری قوی تر کند.

وی در ادامه با اشاره به تاریخجه تئاتر دانش آموزی در ایران گفت: تئاتر دانش آموزی برای اولین بار توسط جبار باغچبان در سال۱۲۹۸در شهر مرند اجرا شد و امسال در صدمین سال این امر قرار گرفته ایم.

نمایش عروسکی موسی و شبان بر اساس حکایتی از جلال الدین محمد بلخی معروب به مولانا نوشته شده واین نمایش به شیوه عروسکی سایه و تاپ تیبل و با استفاده از موسیقی و آواز سنتی اجرا می شود.

مراسم تجلیل از گروه تئاتر عروسکی موسی و شبان با حضور قناعتیان و قاسمی پور کارشناسان فیلم و هنرهای نمایشی وزارت آموزش و پرورش ،پوربخش رییس اداره فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی شهرستانهای استان تهران، نوروزی کارشناس فعالیت های فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، سلیمانی معاون آموزش متوسطه و کریمی کارشناس امور فرهنگی و هنری آموزش و پرورش شهر قدس در مدرسه شهید عالمی منطقه برگزار شد.

/خبرنگار : حدیث سهیلی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار