کسب رتبه اول دانش آموزان یزدی در جشنواره خوارزمی گیاهان دارویی

یزد (پانا) – دو دانش آموز یزدی موفق به کسب رتبه اول جشنواره گیاهان دارویی با موضوع از بین بردن آفات برنج بدون آسیب به مصرف کنندگان شدند.

کد مطلب: ۸۷۰۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه اول دانش آموزان یزدی در جشنواره خوارزمی گیاهان دارویی

"فاطمه زارع" رتبه برتر نوجوان خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار پانا هدف خود را در شرکت مسابقات خوارزمی محک زدن استعداد، تلاش، کوشش و کسب رتبه برتر جشنواره خوارزمی بیان داشت.

زارع بیان کرد: در رشته ی پژوهش که به صورت تیم 2 نفره برگزار شد "راحله پارسایی" نیز عضو تیم بود که ما با کمک هم توانستیم موفق به کسب رتبه ی برتر این جشنواره شویم.

وی گفت: موضوع پژوهش ما بررسی تاثیر عطر زیتون تلخ، سیر و فلفل سبز روی کشندگی لارو شب پری عطر هندی بود که موفق به از بین بردن آفات برنج بدون آسیب به مصرف کنندگان شدیم.

وی در ادامه حامیان خود را در این جشنواره پدر و مادر، راحله پارسایی، قادریه معاون فناوری، دهقان مدیر مدرسه و دیگر مربیان دانست که با حمایتشان توانست مسیر پیشرفت را سریعتر طی کند.

این جشنواره از قسمت نمایشگاه شرکت های دانش بنیان، هربوراتوم، فن آموز، سلامتکده و طرح های دانش آموزی تشکیل شده و از بین 150 طرح، طرح دانش آموزان دوره اول دبیرستان فرزانگان یزد موفق به کسب رتبه اول کشور شد .
در مرحله اول این جشنواره 3600 طرح ارائه شده بود که 150 طرح انتخاب شد و طرح دانش آموزان یزدی با عنوان بررسی تاثیرعطر زیتون تلخ ، سیر و فلفل سبز روی کشندگی لارو شب پره هندی برنج رشتی، موفق به کسب عنوان برتر شد .
چهارمین جشنواره گیاهان دارویی از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه درمصلای تهران برگزارشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار