برگزاری دویست و شصت و دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد

یزد (پانا) - استاندار یزد گفت : همکاری دستگاه ها برای فراهم نمودن امکانات در حوزه ی آسیب شناسی یک ضرورت اساسی است.

کد مطلب: ۸۷۰۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری دویست و شصت و دومین نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد

" محمود زمانی قمی " در نشست شورای آموزش و پرورش یزد به طرح آسیب شناسی در حوزه خانواده اشاره کرد و افزود: این طرح برای بازگو کردن و واکاوی برای خانواده و اولیای دانش آموزان یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح باید هر امکاناتی که خانواده ها لازم داشته باشند فراهم شود و به همه دستگاهها برای همکاری ابلاغ شود.

استاندار یزد به برگزاری همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در یزد اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هویت ما ایرانی ها، هویت متمدن و غنی است و جامعه ی با هویت، یک جامعه با اخلاق است.

زمانی قمی گفت: هویت ایران اسلامی منشا متمدنانه و متدینانه دارد و دانش آموزان را نیز باید با این هویت آشنا کنیم. مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در ادامه بابیان اینکه دانش‌آموزان 25 سال پیاپی در کنکور سراسری رتبه اول را کسب کردند، اظهار داشت: فاصله یزد با استان دوم 8.4 درصد و استان دوم با سوم یک‌دهم درصد است.

"عباسعلی دانافر" گفت: صدرنشینی ربع قرن دانش آموزان یزدی در کنکور سراسری نشان از هوش، استعداد و سخت کوشی آنها است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اظهار داشت: همچنین در این صدرنشینی دلسوزی، همت و فداکاری معلمان و مدیران مدارس و از طرفی دیگر حمایت، پیگیری خانواده ها، خیرین مدرسه ساز و همدلی و همراهی مسولان استان را نمی توان نادیده گرفت.

وی به درخشش دانش آموز یزدی محمد صدرا حیدری و کسب مدال نقره دردوازدهمین دوره مسابقات جهانی المپیاد نجوم و اختر فیزیک در شهر پکن چین اشاره کرد و گفت: این برای نخستین بار است که دانش آموزان استان در المپیاد نجوم رتبه کسب کرده اند که جای قدردانی دارد.

دانافر از برگزاری همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در روزهای 30 آبان و یکم آذرماه با حضور مقام عالی وزارت و مدیران کل استان ها در یزد خبر داد و گفت: این همایش در قالب، فیلم کوتاه، قصه‌گویی، عکس، آوا‌ها و نوا‌های بومی و محلی و دکلمه خوانی برگزار می‌شود.

وی هویت، رشد و تعالی همه‌جانبه دوران کودکی، عناصر هویت و فرایند هویت‌یابی در کودکان دوره پیش‌دبستانی در بستر فرهنگ اسلامی ایرانی، بررسی و آسیب‌شناسی وضعیت کودکان، نحوه بازنمایی آنها در الگو ی هویت اسلامی ایرانی را از محور‌های این همایش عنوان کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان همچنین برشناسایی، جذب و ساماندهی کودکان بازمانده از تحصیل تاکید کرد و گفت: آموزش و تحصیل یک حق مهم برای دانش آموزان است و بازماندن از تحصیل می تواند زمینه ساز بروز آسیب های اجتماعی باشد.

دانافر تصریح کرد: بیشتر این دانش آموزان در گروه سنی 6 تا 11 سال قراردارند و دراین جلسه مصوب گردید اعتبارات لازم در خصوص دانش آموزان بازمانده از تحصیل تخصیص یابد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان یکی از راههای مقابله با آسیب های اجتماعی را نهادینه کردن فرهنگ ورزش همگانی در آموزش و پرورش بیان کرد و افزود: برگزاری المپیاد های ورزشی درون مدرسه ای با مشارکت والدین می تواند در راستای تحقق این امر موثر باشد.

وی با اشاره به وجود 700 مدرسه در استان گفت: این مدارس برای اجرای طرح حیاط پویا نیاز به بودجه ای برای تأمین وسایل و تجهیزات دارند که برای هر مدرسه 350 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در پایان این نشست با ارائه قاب عکسی از زحمات استاندار تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار