کوهستان الوند و غار سراب به عنوان اثر طبیعی ملی ثبت می شوند

همدان (پانا) - مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان از پیوستن چهار منطقه به سه طبقه حفاظتی استان خبر داد و گفت: 2 اثر طبیعی ملی و 2 پناهگاه حیات وحش در استان همدان ثبت می شود.

کد مطلب: ۸۶۷۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
کوهستان الوند و غار سراب به عنوان اثر طبیعی ملی ثبت می شوند

عادل عربی گفت: در حال حاضر استان همدان از مجموع طبقه بندی مناطق چهارگانه با عنوان پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و منطقه حفاظت شده تنها دارای مناطق حفاظت شده است.

وی اظهار کرد: با توجه به ارزش طبیعی و محیط زیست غنی و متنوعی که در استان همدان وجود دارد و همچنین با پیگیری‌های مجدانه، موافقت نامه‌های دستگاه‌های مرتبط استانی برای ارتقای سطح و یا معرفی عرصه‌های جدید به مناطق چهارگانه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست دریافت شده و در حال حاضر 4 منطقه در فهرست تصویب در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور قرار گرفته است.

عربی اضافه کرد: از مناطق پیشنهادی می‌توان به کوهستان الوند در شهرستان همدان و غار سراب در شهرستان کبودراهنگ به عنوان اثر طبیعی ملی و منطقه حفاظت شده خانگرمز و تالاب شیرین سو به عنوان پناهگاه حیات وحش اشاره کرد.

وی بیان کرد: با تصویب این مناطق استان همدان دارای سه طبقه حفاظتی از مجموع مناطق چهارگانه می‌شود.

عربی عنوان کرد: تعیین مناطق چهارگانه و تصویب صدور آن با پیشنهاد سازمان متبوع و تصویب آن در شورای عالی حفاظت محیط زیست کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار