مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:
شان و جایگاه اداره کل آموزش و پرورش و حوزه ستادی، نظارت و تقویت برنامه ها و فعالیتهای گوناگون در بخشهای مختلف است
زاهدان(پانا)_ مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: تنها راه برون رفت از مشکلات مدرسه برداشتن موانع مدرسه و انتخاب درست مدیر مدرسه است که می تواندموجب معجزه در مدارس شود که این موضوع با توانمندسازی آنها عجین شده است.
علیرضا نخعی عصر امروز در جلسه شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: بایستی درصد رشد جمعیت(مولید) را با دانش آموزان ثبت نام شده در پایه های مختلف تحصیلی مطابقت و سپس با تهیه جداول دقیق آماری تلاش در جذب بازمانده های تحصیل استان انجام داد.
وی ادامه داد: حاشیه شهر زاهدان با آسیب های مختلف نیازمند بررسی و تهیه گزارش های آماری دقیق تری در جهت برنامه ریزی های لازم برای احداث مدارس و حتی اجاره واحدهای آموزشی دارد.
وی افزود: مکان یابی تودههای مردمی حاشیه شهر و تامین امکانات حداقلی تحصیل برای دانش آموزان آن مناطق از نیازهای ضروری در آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان است.
نخعی با تاکید بر اینکه مهمترین امید ما مدیران مدارس هستند، عنوان داشت: هر تحولی در ارتباط با پرورش و رشد دانش آموزان در مدارس صورت میپذیرد لذا بدین سبب بایستی برقراری ارتباطات و برگزاری کارگاههای مختلف توانمندسازی مدیران به صورت ویژه پیگیری و اجرا شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه گروه های آموزشی و اعمال نظارت آن بازوی آموزش و پرورش محسوب می شوند، ابراز کرد: در گروه های آموزشی نیاز به حمایت بیشتری احساس می شود و باید سرگروه های آموزشی، پایه های اول جغرافیای کل استان را مد نظر داشته باشند و با معلمان مناطق مختلف در جهت حل مشکلاتشان ارتباط بیشتری برقرار کنند.
وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای زندگی دانشآموزان نیازمند همت مدیران در مدارس است، تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان با تصویب نیازهای مبرم دانشآموزان میتوانند به مدیران کمک شایانی در جهت تسهیل روند آموزشی، تربیتی در مدارس داشته باشند.
نخعی تاکید کرد: تنها راه برون رفت از مشکلات مدرسه برداشتن موانع مدرسه، تقویت مدیران مدارس و انتخاب دقیق آنهاست چرا که انتخاب درست مدیر مدرسه میتواند موجب معجزه در مدارس شود و این امر با توانمندسازی آنها اجین شده است.
وی ادامه داد: اگر مدیر بتواند برای مدرسه اش برنامه ای صحیح داشته باشد و عملکرد او در ارتباط با دانش آموزان و خانواده ها موثر واقع شود، میتواند به راحتی مشکلات مدرسه اش را مرتفع نماید.
نخعی با اشاره به اهمیت مدرسه محوری و ضرورت برداشتن گام های بلند در جهت مدرسه محوری گفت: مشارکت اولیای دانش آموزان در ازای برنامه های اثر بخش مدارس برای فرزندان این مرز و بوم باید با توجیح خانواده ها و مصوبه انجمن اولیا و مربیان مدرسه همراه باشد و اگر این برنامهها بازدهی موثری نداشته باشند باید از همان نقطه قطع شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: زمانی که بخواهیم استانداردهای بالای آموزشی را در مدارس پیگیر شویم نیاز به تمام تلاش مدرسه و مشارکت خانوادهها داریم و هرگونه مشارکت جویی از خانواده ها باید با اعتمادسازی و گفت و گو کردن و تضمین اثرگذاری مفید به آنها باشد.
خبرنگار/مبین جلال کمالی
ارسال دیدگاه