بارور سازی ابرها در استان یزد به صورت نوینی انجام می شود

یزد(پانا) - مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد از بارور سازی ابر ها به صورت نوین برای اولین بار در استان یزد خبر داد.

کد مطلب: ۸۶۴۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
بارور سازی ابرها در استان یزد به صورت نوینی انجام می شود

محمد مهدی جوادیان زاده در نشست خبری که در استانداری یزد برگزار شد با اشاره به کیفیت آب استان گفت: آب استان یزد از لحاظ شیمیایی کیفیتی ندارد Ec استاندارد اب 1000تا 1100 می باشد اما Ec استان یزد به 2000 هم می رسد ولی از نظر سلامت هیچ گونه مشگلی ندارد و چاه های استان یزد فاقد هرگونه میکروبی می باشند.

وی در ادامه افزود: آب یاری نوین، طرح تعادل بخشی منابع آب و طرح سازگاری با کم آبی استان یزد به تصویب رسیده و در سطح استان اجرایی می شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به قوانین برای حفر چاه های اکتشافی تصریح کرد: چاه های اکتشافی قوانین خاص خود را دارند که هرکسی نمی تواند این کار را انجام دهد وهمچنین با چاه های غیر مجازی که در منازل مسکونی وغیره ایجاده شده به شدت و بدون هیچ ملاحظه ای برخورد می شود .

جوادیان زاده ادامه داد: برای بارورسازی ابر ها هیچ گونه اجاره ای داده نمی شود مگر آن که ما برای بارورسازی مدت کوتاهی را یک هواپیما اجاره کنیم که این پروژه هم به مدت سه سال است که توانسته در استان یزد فعالیتی داشته باشد و طبق مطالعات صورت گرفته از این پس بارور سازی ابرها به صورت نوینی انجام خواهد گرفت.

وی با شاره به تقسیم آب انتقالی افزود: 98 میلیون متر مکعب آب به استان یزد تخصیص داده شده است ولی 68 میلیون آن به استان انتقال می یابد که امسال به 53 میلیون متر مکعب کاهش یافته است و از این حجم آب 20 درصد برای صنعت و 80 درصد برای استفاده مردم مورد استفاده قرار می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار