نوش آباد و اوپلیس تسیخه گرجستان خواهر خوانده می شوند

کاشان (پانا) - شهردار نوش آباد گفت: به پیشنهاد کارشناسان ستاد بازآفرینی بافت فرسوده استان اصفهان، شهرهای نوش آباد و اوپلیس تسیخه گرجستان تفاهم نامه خواهر خواندگی امضا می کنند.

کد مطلب: ۸۵۹۱۸۷
لینک کوتاه کپی شد
نوش آباد و اوپلیس تسیخه گرجستان خواهر خوانده می شوند

محمود اشرفی در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: نقطه اشتراک این دو شهر، وجود مجموعه تاریخی شهرزیرزمینی است و این پیشنهاد، به عنوان یک فرصت مناسب برای جذب افزایش گردشگر و رشد و شکوفایی اقتصاد گردشگری نوش آباد در حال پیگیری است.

وی افزود: در شهر زیرزمینی نوش آباد پناه گرفتن و دفاع در برابر دشمن در تاسیسات زیر زمینی بوده و در شهر اپلیس تسیخه در برج‌های پناهگاهی بوده که تا دشمن از دیواره برج به طرف بالا حرکت می‌کرده است از بالای برج به او حمله کرده و دفع می‌شده است.

شهردار نوش آباد گفت: اوپلیس تسیخه یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین شهر‌های سنگی دنیا و شهری باستانی در ۱۰ کیلومتری شرق شهر گوری در استان شیدا کارتلی کشور گرجستان است که از تراشیده شدن صخره‌ها ایجاد شده است.

اشرفی افزود: عقد تفاهم نامه خواهرخواندگی دیگری نیز توسط شورای شهر صالح آباد استان همدان به شورای شهر و شهرداری نوش آباد پیشنهاد شده که عملیاتی شدن آن در حال بررسی است.

به گزارش پانا، شهر نوش آباد با بیش از یکصد اثر تاریخی در شمالی ترین نقطه استان اصفهان واقع شده است که مجموعه باستانی شهر زیرزمینی نوش آباد به عنوان بزرگترین معماری دستکند جهان در این شهر قرار دارد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار