کارشناس مسئول بهداشت اداره آموزش و پرورش شهریار:

طرح مکمل یاری در شهریار آغاز شد

شهریار (پانا) - کارشناس بهداشت اداره آموزش و پرورش شهریار از آغاز طرح مکمل یاری قرص آهن و ویتامین D در مدارس دخترانه در سطح شهرستان شهریار خبرداد.

کد مطلب: ۸۵۹۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
طرح مکمل یاری در شهریار آغاز شد

این جلسه با حضور کارشناس مسئول بهداشت اداره آموزش و پرورش شهریار، کارشناسان ارشد تغذیه شبکه بهداشت و درمان شهرستان شهریار و مجریان طرح (دبیران زیست ، علوم تجربی، و مراقبین سلامت) و جمعی از مدیران در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برگزار شد.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت شهریار با اشاره به مدت زمان اجرای طرح تصریح کرد: زنگ طرح مکمل یاری 15 سال پیش با توزیع قرص های آهن آغاز و چندی است که توزیع قرص های ویتامین D به جهت پیامد های نامطلوب در حوزه سلامت ، فقر های غذایی ، بی توجهی به مکمل ها و رابطه کمبود این عناصر با بیماری هایی نظیر سرطان انجام می پذیرد،لذا باید با استفاده از ظرفیت های موجود این قرص ها دانش آموزان تهیه می شود.

محمد ابراهیمی با اشاره به نقش حیاتی این ویتامین ها و آهن در دختران بیان کرد: این طرح به منظور پیشگیری از نگرانی ها، بیماری ها و مشکلات آینده توسط آموزش و پرورش به عنوان رکن آموزشی انجام می پذیرد.

کارشناس مسئول بهداشت اداره آموزش و پرورش شهریار در خصوص این طرح بیان کرد: توزیع قرص های ویتامین D از 15 مهرماه به مدت نه ماه و قرص های آهن از 15 آبان در قالب 16هفته در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه اجرا می شود.

خوش طینت در ادامه ضمن تاکید بر ارزش و فواید مکمل ها و اهمیت زنگ ورزش به عنوان سالم ترین درس در مدرسه در ادامه بیان کرد: این طرح توسط مجریان طرح در مدارس و به نحوه مطلوب و مجدانه انجام می پذیرد، لذا با پیگیری می توان در کنار آموزش افراد سالمی را تحویل جامعه دهیم.

/خبرنگار: سارا وثاق/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار