برگزار شد;

گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل ومناطق و نواحی آموزش و پرورش آذربایجانشرقی

تبریز(پانا) -صبح امروز گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل ومناطق و نواحی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در تالار معلم تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۸۵۳۹۱۴
لینک کوتاه کپی شد
گردهمایی مشترک شورای معاونین اداره کل ومناطق و نواحی آموزش و پرورش آذربایجانشرقی

مدیر کل آموزش و پرورش استان در این همایش گفت: یکی از کارهای مهم و اساسی در طول سالتحصیلی بازگشایی مدارس به عنوان پروژه مهر می باشد.باز گشایی مدارس با قدرت ، هماهنگ، منسجم و با برنامه برای آموزش و پرورش استان بسیار مهم است. دونده ای موفق است که شروع خوبی داشته باشد.
وی افزود: پروژه مهرباید به صورت کمی و کیفی در مدارس اجراشود.در قالب پروژه مهر سازماندهی، هدایت, مدیریت زمان، مدیرت استراتژیک و... اتفاق می افتد.
در این راستا یکی از کارهای مهم انجام کار تیمی است .با علاقه ، انگیزه و کنترل از بابت تامین، تعمیر ، تجهیز، تهیه و توزیع کتب درسی،اتمام ثبت نام مدارس، صدور ابلاغ همکاران ، سازماندهی نیروها، آرایش مدارس با رویکرد فضای محرم و برنامه های هفته دفاع مقدس بازگشایی مدارس انجام خواهد شد.
وی گفت:برنامه هفتگی قبل از شروع مدارس در اختیار دانش آموزان قرار گیرد و جلسه انجمن اولیا و مربیان مدارس تشکیل شود.
مدیر کل آموزش و پرورش تصریح کرد: شخص مدیر و رئیس آموزش و پرورش در منطقه یا ناحیه مسئولیت مستقیم دارند.باید نگاه ویژه در مقابل چالشها داشته باشیم.
نیروی انسانی توانمند ؛ محور اصلی توسعه و تعالی است و بستر آموزش و پرورش نیروی انسانی است.

وی افزود: امسال در استان شرایط ویژه داریم. سه هزارو400نفر از نیروهایمان بازنشسته و از سیستم خارج میشوند و یک هزار و 100نفر وارد سیستم می شوند.اصلا منطقی ومعقول نیست با میزان، نوع و به کارگیری نیرو ها با سال های گذشته مقایسه گردد.افزایش تعداد دانش آموز با توجه به استقرار پایه دوازدهم و افزایش کلاس که از بابت آن ۱۵ هزار دانش آموز بیشتر داریم از جمله مشکلات ماست.
وی گفت: در این راستا تدریس مدیر و معاون و کاهش نیروهای پشتیبانی راهکارهایی است که می توان ارائه داد .اکنون زمان تدبیر ادارات است.هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ دانش آموزی در خارج مدرسه نخواهیم داشت.همه ظرفیتهای استان را به کار بستیم .

وی در پایان با اشاره به اینکه کلاس ، معلم و مدرسه خط مقدم ماست؛ گفت: جلب رضایتمندی و انجام دادن کار بدون حاشیه بهترین کار برای حمایت از دولت است.
در مجموعه آموزش و پرورش نباید بی احترامی به معلم وجود داشته باشد.بلکه باید نسبت به آنان دلدادگی و احترام داشته باشیم.
پاشایی افزود:آموزش و پرورش به تنهایی قادر به حل مشکلات دستگاه نیست.امروزه در تمام دنیا و همچنین ایران لازم است از تمام ظرفیتها استفاده شود.پایه اصلی مشارکت آگاهی و بعد اعتماد است.ما باید همه را نسبت به آموزش و پرورش آگاه سازیم.باید برنامه داشته باشیم تا آگاه باشیم و برای بهبود آموزش و پرورش همه باید مشارکت کنیم.
وی برنامه های مهم آموزش و پرورش را برشمرد و گفت:اجرای برنامه جامع از دل مدرسه مثل برنامه های تعالی و تدبیر مدیران، پوشش تحصیلی که باید در تمام مقاطع وجود داشته باشد و حتی یک نفر نباید از سیستم و تربیت بیرون باشد،طرح ایران مهارت در دوره اول متوسطه که در ۱۰ درصد مدارس دولتی و ۱۰۰ درصد مدارس هیئت امنایی باید اجرا شود،سازماندهی و دقت در تعیین معلمین دروس نهایی ،نهضت آموزش معلمان و مدیران به ویژه در کتابهای جدید تالیف،نظارت بالینی و بازدید میدانی از مدارس ،هوشمند سازی مدارس از اهداف و جزو برنامه اای ماست.

پاشایی در پایان چشم انداز امسال آموزش و پرورش استان را دسترسی تمام دانش آموزان عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار