مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان:
کشورهای پیشرفته سهم هنگفتی از تولید ناخالص خود را به آموزش و پرورش اختصاص میدهند
اهواز (پانا) - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با بیان اینکه باید به آموزش و پرورش در کشور اهمیت بیشتری بدهیم، گفت: کشورهای پیشرفته سهم هنگفتی از تولید ناخالص خود را به آموزش و پرورش اختصاص میدهند.
محمدصادق کریمیکیا در شورای آموزش و پرورش خوزستان اظهار کرد: بازگشایی مدارس یک رویداد اجتماعی است. این بازگشایی توام با جنب و جوش در بین آموزش و پرورش، دستگاههای اجرایی و خانوادهها است. اهتمام به این امر میتواند یکی از عوامل توسعه کشور باشد. اگر به فکر آینده هستیم میطلبد که کودکان و نوجوانان که آیندهساز کشور هستند را پرورش دهیم. کشورهای پیشرفته سهم هنگفتی از تولید ناخالص خود را به آموزش و پرورش اختصاص میدهند و حتی در برخی کشورها سهم آموزش و پرورش بیشتر از سهم اعتبارات دفاعی است؛ چرا که افراد توسعهیافته میتوانند جامعه را توسعه دهند.
وی ادامه داد: باید به آموزش و پرورش در کشور اهمیت بیشتری بدهیم، چرا که آموزش و پرورش متعلق به شخص خاصی نیست و متعلق به همه جامعه است، پس همه باید برای توسعه این نهاد کمک کنند. هدف نهایی این است که تصمیمگیرندگان به طور جد پای کار باشند تا سطح آموزش و پرورش ارتقا یابد.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خوزستان با بیان اینکه سال گذشته یک هزار و ۱۳۰ کودک بازمانده از تحصیل شناسایی شد و به همت شورای اجتماعی کشور و با کمک همه دستگاهها، به تحصیل بازگشتند، تصریح کرد: دهیاران، بخشداران و فرمانداران استان باید به این امر اهتمام ورزند. بر اساس وظیفه عرفی و سازمانی نباید کودکی به دلیل فقر، از تحصیل باز بماند چرا که این امر زیبنده جامعه اسلامی نیست. در فشارهای اقتصادی موجود و شرایط جامعه، امسال باید بیشتر از سال گذشته به این امر توجه کرد.
کریمیکیا ادامه داد: یکی از برنامههای استانداری این است که با حمایت استاندار و پشتیبانی شورای اجتماعی کشور این پروژه برای سال دوم با شدت بیشتری ادامه پیدا کند. انتظار ما این است که مساله کودکان بازمانده از تحصیل به گونهای پیش برود که در سال آینده جزو استانهای رتبهدار در امر کودکان بازمانده از تحصیل نباشیم. عوامل بیشماری در بازماندگی کودکان از تحصیل دخیل است. نیازمند هستیم همه مدیران از تمام امکانات استفاده کنند تا بتوانیم محیطی بدون دغدغه برای تحصیل دانشآموزان فراهم آوریم. اگر به مساله تحصیل کودکان بیتوجهی شود ممکن است منجر به این شود که دانشآموزان تحصیل را امری بیاهمیت تلقی کنند، در حالیکه بر اساس آمارهای حوزه آسیبشناسی اجتماعی، بیشتر زندانیان، سطح سواد کمتری دارند و این امر با سطح سواد رابطه مستقیم دارد.
وی تاکید کرد: اگر میخواهیم جامعهای قدرتمند در برابر هجمههای سیاسی، اقتصادی، نظامی و ... داشته باشیم، نیازمند علمآموزی هستیم. امیدوارم با استفاده از تمام امکانات و حمایت وزارتخانهها، شرایط اجتماعی استان خوزستان را مطلوب کنیم.
ارسال دیدگاه