برگزاری کار گروه امنیت غذایی در شهرری

شهرری(پانا)- کار گروه سلامت و امنیت غذایی بخش خاوران با موضوع مشکلات صنایع مزاحم و آب شرب به ریاست بخشدار خاوران در محل بخشداری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۴۷۵۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کار گروه امنیت غذایی در شهرری

بابایی بخشدار خاوران در ابتدای جلسه با اشاره به اهمیت بالای این کارگروه در سطح شهرستان و استان افزود: موضوع آب شرب سالم یکی از موضوعات مهم این کارگروه می باشد و متاسفانه بخشی که ما قرار داریم می شود گفت به اندازه یک شهرستان و شاید یک استان مشکلات زیست محیطی و مواد غذایی دارد.
نماینده عالی دولت در بخش خاوران گفت: این کارگروه حداقل باید سه ماه یکبار تشکیل شود و موضوعاتی مانند بهداشت، محیط زیست و موضوعات مربوط به آب شرب را در این جلسات دسته بندی کرده و به کارگروه اصلی شهرستان ارسال نمائیم.
وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در داخل شهر قیامدشت مشکل آنچنانی نداریم و مشکل ما بیشتر در حوزه روستاها و کارگاه های صنفی می باشد که نظارت های لازم توسط دستگاه های متولی صورت نمی گیرد.
بخشدار خاوران افزود: در ارتباط با اغذیه فروشی ها قانون به صراحت گفته است که اتباع خارجه نمی توانند در آنها مشغول به کار باشند ولی متاسفانه در بخش ما این امر اتفاق می افتد،ضروری است متولیان این امر به این موضوع سریعا رسیدگی کنند.
بابایی به نظارت ضعیف و حضور کمرنگ برخی دستگاههای متولی در بخش خاوران اشاره کرد و افزود: باید دستگاه های متولی حداقل سه ماه یکبار از کارگاهها بازدید کنند و اگر تخلفی صورت گرفت تذکر دهند ولی متاسقانه این امر گاهی اوقات تا سه سال به طول می کشد، از نمایندگاه دستگاه های متولی درخواست می کنیم یک برنامه زمان بندی تعیین نمایند و حضور خود را در این بخش پررنگ کنند چون در صورت بروز هرگونه مشکلی باید پاسخگو باشند.
شایان ذکر است، در این جلسه اعضا به مشکلات موجود در سطح بخش اشاره کرده و مقرر گردید در جلسه بعد این کارگروه دستگاه های متولی گزارشی را از عملکرد خود بیان نمایند.
/خبرنگار:فاطمه خلیل پور/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار