نشست قطب (4 )، نهمین دوره مجلس دانش آموزی به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار شد

بجنورد (پانا) -نشست قطبی ، نهمین دوره مجلس دانش آموزی با حضور استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، مازندران ، سیستان و بلوچستان، گلستان و دانش آموزان استثنایی به میزبانی استان خراسان شمالی، امروز هفدهم مرداد ماه در محل سالن اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی در حال برگزاری است.

کد مطلب: ۸۴۳۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نشست قطب (4 )، نهمین دوره مجلس دانش آموزی به میزبانی استان خراسان شمالی برگزار شد

زهرا پناهی روا مشاور معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی کشور،در این نشست، عنوان کرد: هدف نظام تعلیم و تربیت، تربیت دانش آموزان در فراز نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اینکه تحویل دانش آموز به جامعه نیاز به مهارت زندگی دارد که لازم است ، نگرشها و باورها شکوفا گردد و سلامت روانی دانش آموزان تضمین شود.

پناهی روا ادامه داد: ما باید هدف غایی بر روی سیستم تعلیم و تربیت داشته باشیم و مهارت های عملی چگونه زیستن را به دانش آموزان آموزش دهیم تا درجامعه با موفقیت زندگی کنند و نظر به اینکه جامعه به شما دانش آموزان نگاه ویژه دارد و شما به عنوان منتخب دانش آموزان این امیدواری را درخود ایجاد کنید.

وی اظهارداشت: باید از ابتدایی ترین قسمت آموزش و پرورش، نگرش ها را تغییرداد و سیستم را متحول نمود که ایجاد این تحول منوط به ایده و طرح از جانب شما دانش آموزان است .

رئیس دبیرخانه مجلس دانش آموزی در ادامه عنوان کرد: در سند تحول بنیادین تأکید گردید ، تحول را باید از مدرسه شروع نمائیم که برهمین اساس روش سیاست گذاران نظام تعلیم و تربیت این است که دانش آموز را باید با نگاه ویژه نگاه کرد چرا که هدف، پرورش انسان است نه وسیله، و اینکه این انسان مهارت های غیردرسی و چگونه زیستن را یاد بگیرد ضمن اینکه ما باید سلامت روانی را برای آنها مهیا نمائیم.

وی تأکید داشت : تمام قانون گذاران ما ، درهدف خود اصل دانش آموز محوری را در برنامه خود بگنجانند و برای تحول در سیستم آموزش و پرورش باید استرس را در مدارس برطرف نمود تا سلامت روانی دانش آموزان تضمین گردد.

پناهی روا در پایان متذکر گردید ، یکی از کارهای اصلی سیستم تحولی آموزش و پرورش ، توجه بیشتر به دروسی است که به صورت عملی ارائه شود و اینکه یکی از اهداف مجلس دانش آموزی این است که دانش آموزان مکانی ایجاد نمایند که در آن عملیات فکری انجام دهند وتعلیم چگونه ایده دادن به بالادستان رایاد بگیرند.

.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار