ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی ،مهمترین هدف تاسیس مدارس هیات امنایی

مراغه (پانا )-- معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه گفت: ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی با مشارکت اولیا از جمله هدف مهم تاسیس مدارس هیات امنایی می باشد.

کد مطلب: ۸۴۱۸۶۹
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی ،مهمترین هدف تاسیس مدارس هیات امنایی

جلیل اسلامی عصر سه شنبه در گفتگو با خبرنگار پانا گفت: مدارس هیات امنایی بر اساس آیین نامه راه اندازی در راستای افزایش کیفیت آموزشی و پرورشی و مشارکت اولیا در تصمیم گیری های مدارس ،با تصویب شورای آموزش و پرورش به ریاست فرماندار مراغه ،مدیر آموزش و پرورش ،شهردار ، رییس شورای اسلامی و تعدادی از مسئولین این شهرستان به فعالیت می پردازند.

وی با بیان اینکه این مدارس با رویکرد تعلیم و تربیت اسلامی ،موجب استقبال بی نظیر اولیا و دانش آموزان قرارگرفته است ،افزود : این استقبال ،اعضای شورای آموزش و پرورش این شهرستان را وا داشته است که به تعداد مدارس هیات امنایی در این شهرستان در جهت پاسخ به تقاضای شهروندان اضافه گردد.

اسلامی ادامه داد: هم اکنون 6مدرسه هیات امنایی در این شهرستان وجود دارد که با تصویب شورای آموزش و پرورش ،3مدرسه دخترانه نوآوران و پسرانه سدعلویان و سلجی در مقطع متوسطه دوره اول به این آمار در سالتحصیلی 97-98اضافه می شود.

مدیر آموزش و پرورش مراغه به نحوه پذیرش این مدارس اشاره و اظهار کرد: با توجه به استقبال بی نظیر اولیا و دانش آموزان ،دست اندرکاران این مدارس در مرحله اول پذیرش به اندازه دو الی سه برابر ظرفیت پیش ثبت نام کرده وپس از ارزیابی بر اساس نزدیکترین آدرس محل جغرافیایی ،ثبت نام نهایی انجام می گیرد.

اسلامی با بیان اینکه شهریه مدارس هیات امنایی امسال با تصویب شورای آموزش و پرورش و بر اساس نوع خدمات ارائه شده ،نسبت به سالتحصیلی قبل ،10درصد افزایش یافته است ،افزود : اینگونه مدارس در کنار فعالیت های آموزشی و پرورشی ،به ارائه خدماتی همچون ساعات فوق برنامه ،اردوها و بازدید های علمی ، تفریحی ،فرهنگی و ایجاد مکان های آزمایشگاهی ،ورزشی و تربیتی می پردازند.

وی ادامه داد: دانش آموزان عضو نهاد های حمایتی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی با ارائه معرفی نامه ،از تخفیفات ویژه ای بر اساس شهریه مدارس هیات امنایی برخوردار خواهند بود.

وی در پایان با بیان اینکه مشارکت اولیا در فرآیند تعلیم و تربیت ،نظارت و حمایت می تواند زمینه ساز ارائه خدمات بهتر آموزش و پرورش باشد ،اعلام کرد: همشهریان محترم می توانند هرگونه نظرات ،پیشنهادات و انتقادات خود در مورد مدارس را با شماره تلفن های 041-37222266 (واحد روابط عمومی و دفتر مدیریت ) و 041-37222270(واحد بازرسی ) مدیریت آموزش و پرورش مراغه در جریان بگذارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار