مدیرکل آموزش و پرورش مازندران: مدیران ادارههای آموزش و پرورش مسئول تحقق اهداف سند تحول بنیادین هستند
ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تأکید بر لزوم تلاش بیوقفه برای تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، گفت: «مدیران و روسای شهرستانها و مناطق مسئول تحقق اهداف و برنامههای این سند متعالی هستند.»
عسکری نیکزاد در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق که در مجتمع رفاهی خزرآباد ساری برگزار شد، اظهار کرد: «سند تحول بنیادین یک سند آرمانی است که باید نهایت تلاشمان را در جهت تحقق این آرمان انجام دهیم.
عسکری نیکزاد در گردهمایی مدیران و روسای آموزش و پرورش شهرستانها و مناطق که در مجتمع رفاهی خزرآباد ساری برگزار شد، اظهار کرد: «سند تحول بنیادین یک سند آرمانی است که باید نهایت تلاشمان را در جهت تحقق این آرمان انجام دهیم.»
او با بیان اینکه هر چیز آرمانی قابلیت تحقق هر چه بیشتر را دارد، افزود: «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سندی آرمانی است که هر چه بیشتر برای تحقق آن کوشش کنیم کم است. چرا که این سند باز هم جا برای کوشش بیشتر دارد.»
نیکزاد با اشاره به شاخصهای مهم سند تحول بنیادین تصریح کرد: «تأکید این سند بر تربیت دانشآموزان است و این سند در واقع آموزش را هدفی برای تربیت و پرورش برمیشمارد.»
او افزود: «باید در برنامهریزیهایمان به این مهم توجه کرده و برنامهها را بر این اساس بچینیم.»
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران از دیگر موارد مهم که باید مورد توجه قرار گیرد را مشارکت خانوادهها برشمرد و ادامه داد: «باید از تمام ظرفیتهای خانوادهها برای مدرسهیاری استفاده شود. مشارکت خانواده ها تنها به معنای مشارکت مالی نیست. بلکه هرکس با هر توانمندی و مهارتی می تواند به آموزش و پرورش کمک کند.»
نیکزاد با بیان اینکه حدود یک سوم جمعیت استان مازندران به صورت مستقیم با آموزش و پرورش سروکار دارد، ابراز کرد: «از این رو باید تمام فعالیتهای خود را به تعلیم و تربیت معطوف کرده و از امور حاشیه ای همچون شرکت در جلسات شهری بپرهیزیم.»
این مقام مسئول با بیان اینکه مدیران شهرستان ها کارهای مثبت را به اطلاع عموم مردم و خانواده ها برسانند، گفت: «مدیران به مدرسهها سرکشی و آخرین بخشنامهها را بررسی کنند؛ توجه به امور آموزشی و پرورشی مدارس بسیار مهمتر از شرکت در مراسم بیهوده است.»
نیکزاد با اشاره به بحث مدارس غیر دولتی ابراز کرد: «مدارس غیر دولتی از جهات مختلف همچون امور تربیتی، آموزشی، اداری و ... مورد نظارت مستمر قرار گیرند و لازم است که به ویژه در بکارگیری نیروها در این مدارس دقت لازم به عمل آید.»
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به ضرورت استقرار مدیریت دانش در نظام اداری آموزش و پرورش اظهار کرد: «گردش اطلاعات، تعامل افکار، استفاده از تجارب بازنشستگان و بهره مندی از اندوخته های مدیران گذشته می تواند در رشد و پیشرفت سیستم تأثیر بسزایی داشته باشد.»
ارسال دیدگاه