مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: حل مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط است

مشهد (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: حل مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش، نیازمند هم افزایی دستگاه های مربوط است.

کد مطلب: ۸۴۱۰۲۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی: حل مشکل نیروی انسانی آموزش و پرورش  نیازمند هم‌افزایی دستگاه‌های مرتبط است

قاسمعلی خدابنده گفت: آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی 97-98 با کمبود بیش از 8500 نیروی انسانی مواجه است که با احتساب همکاران بازنشسته، این عدد به 13 هزارنفر افزایش می یابد. وی تصریح کرد: با توجه به این که امسال، سال پایانی استقرار نظام آموزشی 3-3-6 است و استقرار پایه دوازدهم هم قرار است از امسال اجرایی شود ، این موضوع موجب بروز کمبودهایی در زمینه تامین نیروی انسانی در آموزش و پرورش شده است .

هدف ما گذر از شرایط دشوار فعلی است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این که نظام آموزشی 3-3-6 از شش سال قبل در آموزش و پرورش اجرایی شد، تصریح کرد: متاسفانه بدون در نظر گرفتن برخی زیرساخت ها و منابع انسانی مورد نیاز،این طرح به شکلی غیر کارشناسانه اجرا شد. امروز نظام آموزشی 3-3-6 به مرحله پایانی رسیده است و آموزش و پرورش استان با تمام محدودیت های موجود که با توجه به بازنشستگی معلمان و کاهش ورودی نیرو به این سازمان به وجود آمده ، ناگزیر به اجرای برنامه های دیده شده درنظام 3-3-6 است.

وی اظهار کرد : بر این اساس، در شرایط کنونی تنها هدف ما گذر از شرایط دشوار فعلی ، اجرای برنامه های آموزشی و پرورشی در استان بر اساس اولویت های سند تحول بنیادین و در نظر گرفتن عدالت آموزشی است و امیدواریم با برنامه ریزی هایی که انجام می دهیم بتوانیم از این شرایط به شکلی خارج شویم که هیچ ضربه ای به کیفیت آموزش و پرورش دانش آموزان و پوشش تحصیلی آنان وارد نشود.

راهکارهای آموزش و پرورش برای معضل کمبود نیرو

خدابنده یادآور شد: با این حال آموزش و پرورش راهکارهایی برای حل معضل کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی آینده پیش بینی کرده که از جمله آن، افزوده شدن 808 نفر از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان به مجموعه آموزش و پرورش استان از ابتدای امسال است و با تلاش صورت گرفته بیش از 1000نفر همکار بازنشسته را با استمرار خدمت در مجموعه حفظ کردیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: علاوه بر این، دستورالعمل راهکارهای 13 گانه برای جبران کمبود نیروی انسانی به ادارات آموزش و پرورش استان ارسال شده است که استفاده از ظرفیت حق التدریس دانشجویان سال های سوم و چهارم دانشگاه فرهنگیان در مناطق و نواحی استان، استفاده از ظرفیت حداکثری تخصیص نوبت مخالف حق التدریس به کلاس های مدارس نوبت دوم، توسعه برون سپاری در رشته های تدریس دوره کاردانش با لحاظ اقتضائات و شرایط هر شهرستان ، توسعه مدارس غیر دولتی و تخصیص مجوز های لازم در نواحی هفت گانه مشهد، تبادکان و شهرستان ها، خرید خدمات آموزشی و... از جمله مهم ترین بندهای این دستورالعمل است.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان با تاکید بر این که تمام مسئولان خراسان رضوی برای حل مشکلات ناشی از کمبود نیروی انسانی تلاش خواهند کرد، گفت: حل مشکل کمبود نیروی انسانی در سال های پیش رو، نیازمند برنامه ریزی دقیق و اصلاح ساختار ها و فرایند های جذب و سامان دهی نیرو در حوزه تعلیم و تربیت است که در دولت تدبیر و امید، گام های موثری در این زمینه برداشته شده که امیدواریم پس از گذر از دوران دشوار کنونی، به شرایط مطلوب و پایدار برسیم.

وی افزود: با تاکیداستاندار محترم، شورای آموزش و پرورش استان حداکثر تلاش خود را برای برون رفت از این شرایط به کار خواهد بست تا در سال تحصیلی آینده، با تعطیلی حتی یک کلاس درس نیز مواجه نباشیم اما حل این مشکل، نیازمند همگرایی و هم افزایی هر چه بیشتر نهادها و همکاری و مساعدت بیشتر مردم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار